سیدحمدالله خواهش نیک روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس مصوبه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان چرام به بی سوادن 10 تا 49 سال که در سال97 در کلاس های سوادآموزی شرکت کرده و قبول شوند تخفیف 30درصدی عوارض شهرداری تعلق می گیرد .
وی افزود: ارائه تسهیلات قرض الحسنه و پاداش از سوی بهزیستی، تخفیف ویژه دندانپزشکی از سوی شبکه بهداشت و درمان، ارائه تسهیلات کم بهره از سوی جهاد کشاورزی و شرکت سوادآموزان برگزیده در اردوی مشهد مقدس از سوی دهیاران از دیگر مشوق های امر سوادآموزی در چرام است.
خواهش نیک بیان کرد: براساس سرشماری سال 95 شهرستان چرام با 92.6 درصد میزان باسوادی رتبه سوم استان را به لحاظ سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال دارد .
وی عنوان کرد: براساس خود اظهاری یکهزار و 612 بی سواد در این شهرستان وجود دارد که یکهزار و 235 نفر زن و بقیه مرد هستند.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ارتقاء شاخص باسوادی مستلزم مشارکت مردم و مسئولان واستمرار یک عزم همگانی است.
امسال برای نخستین بار مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در شهرستان چرام راه اندازی شده و علاوه بر آموزش سواد مهارت های زندگی، مهارت های اجتماعی و حقوق شهروندی ارائه می شود.
امسال در شهرستان چرام 68 نفر در دوره تحکیم، 60 نفر در دوره سوادآموزی و 62 نفر در دوره انتقال زیر پوشش فعالیت های سوادآموزی قرار می گیرند.
براساس سرشماری سال 95، درصد باسوادی کهگیلویه و بویراحمد 92.7 درصد و باسواد مردان استان 96.1 و زنان 89.4 درصد است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.