سردار مهدی انصاری دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان حین گشت زنی در شهر یاسوج یک دستگاه خودروی سواری هیوندای جنسیس بدون پلاک را متوقف کردند که در بررسی ها مشخص شد این خودرو فاقد هرگونه اسناد مثبت گمرکی و به صورت قاچاق وارد کشور شده است.
وی افزود: این خودروی قاچاق به پارکینگ منتقل و راننده به مرجع قضایی تحویل داده شد.
سردار انصاری بیان کرد: همچنین 25 تن برنج و 2 تن عدس خارجی قاچاق در شهر یاسوج کشف شد که در این رابطه یک نفر دستگیر شد و به مرجع قضایی تحویل داده شد.
وی عنوان کرد: همچنین ماموران پلیس آگاهی استان در یک عملیات دیگر پس از هماهنگی با مرجع قضایی با انجام تور ایست و بازرسی در محور یاسوج به اصفهان از چهار دستگاه کامیون ایسوز 6 تن گردو و مقادیر زیادی سیگار و پارچه خارجی قاچاق که به طرز ماهرانه ای جاسازی شده بودند کشف کردند.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ارزش تقریبی این کالا های قاچاق مکشوفه 25 میلیارد و 200 میلیون ریال است.
وی ابراز داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 187 میلیارد ریال و 600 میلیون ریال کالای قاچاق در استان کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 16 درصد افزایش داشته است.
سردار انصاری بیان کرد: در این مدت 390 دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق توقیف و یک هزار و 143 نفر دستگیر شده اند.
به گفته وی عمده کالاهای قاچاق کشف شده شامل پوشاک، لوازم یدکی، مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی، تجهیزات رایانه ای، کالای دخانی و پارچه بوده است.
کهگیلویه و بویراحمد در سال های اخیر به یکی از محورهای انتقال کالای قاچاق از بنادر جنوبی به استان های شمالی و مرکزی کشور تبدیل شده است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.