به گزارش ایرنا، سید محمدکاظم نظری روز دوشنبه در نشست کمیته تشکل های مردمی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای این استان تاکنون اقدام های ارزنده ای انجام داده که یکی از آنها برگزاری دوره های آموزشی برای بهبودیافتگان مواد مخدر استان است.
وی افزود: لازم است که آموزش های فنی و حرفه ای ارائه شده به بهبودیافتگان مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد کاربردی بوده و سبب ایجاد اشتغال پایدار برای آنان شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم نظارت دقیق و مستمر متولیان امر بر مشاغل ایجاد شده برای بهبودیافتگان مواد مخدر این استان تأکید کرد.
نظری بیان کرد: برگزاری همایش ملی سفیران مبارزه با مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر معرفی هر چه بیشتر ظرفیت های مختلف این استان نقش بسزایی نیز در همگانی شدن مبارزه با معضل اعتیاد در استان دارد.
وی عنوان کرد: دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری مطلوب این همایش ملی همکاری لازم را با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان انجام دهند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: همایش ملی سفیران مبارزه با مواد مخدر اواخر آبان امسال و پس از پایان ماه صفر در شهر یاسوج مرکز این استان برگزار می شود.
سید ناصر رضایی اظهار داشت: 40 نفر از سفیران مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد و دیگر استان های کشور در این همایش ملی سه روزه شرکت می کنند.
وی افزود: این سفیران شامل افراد شاخص و ذی نفوذ از قبیل فعالان فرهنگی، روحانیان، ائمه جمعه و جماعات، معتمدان محلی، ریش سفیدان، هنرمندان و ورزشکاران هستند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کارگاه های آموزشی نیز در حاشیه این همایش ملی و با حضور استادان، صاحبنظران و کارشناسان حوزه مبارزه با مواد مخدر استان های مختلف کشور برگزار خواهد شد.
رضایی عنوان کرد: مهمترین اهداف برگزاری این همایش ملی شامل استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت سفیران مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله بهتر با معضل اعتیاد در استان و تلاش برای اجتماعی کردن آن است.
وی ابراز داشت: این همایش ملی با محوریت تشکل های مردم نهاد حوزه مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد و مشارکت دستگاه های اجرایی استان برگزار می شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای برنامه ریزی های لازم برای برگزاری مطلوب این همایش ملی یک شورای سیاستگذاری به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استاندار استان تشکیل و فعال شده است.
رضایی اظهار داشت: انتظار می رود که خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد اقدام به پوشش خبری مناسب این همایش ملی کرده و مسئولان شهرداری یاسوج نیز اطلاع رسانی و تبلیغات میدانی لازم را با نصب بنر و دیگر روش ها انجام دهند.
وی افزود: ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به بهبودیافتگان مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد رایگان بوده و هدف از آن نیز اشتغالزایی و کاریابی برای آنان است.
رضایی بیان کرد: در این دوره ها مشاغل دارای بازار کار مناسب به بهبودیافتگان مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد آموزش داده می شود.
سال گذشته چهار هزار و 696 کیلوگرم انواع مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شد که از این میزان چهار هزار و 71 کیلوگرم تریاک و مابقی نیز حشیش، ماری جوانا و هروئین بوده است.
پارسال یک هزار و 846 نفر قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد دستگیر، 337 دستگاه خودرو توقیف و 68 باند تهیه و توزیع نیز منهدم شد.
79 مرکز درمانی و 21 مرکز اقامتی در راستای ترک اعتیاد در کهگیلویه و بویراحمد فعال است.
کهگیلویه و بویراحمد در سال‌ های اخیر به یکی از مسیرهای حمل و توزیع مواد مخدر از جنوب و شرق به مناطق مرکزی و غرب کشور تبدیل شده است.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.