به گزارش ایرنا، جانمایی نامناسب و نداشتن حفاظ ایمنی و امنیتی در اطراف پارک و همچنین قرارگرفتن این طرح در پایین دست چندین پارک عمومی و نداشتن کمترین امکانات رفاهی و بهداشتی سبب موجی از اعتراض ها و نگرانی بانوان و حتی بروز مشکلات امنیتی و اجتماعی در این پارک شده است.
بروز این مشکلات و کمبودها و چالش های فراروی این پارک سبب شده که امروز این طرح برای چندمین بار در دستورکار مسئولان ومتولیان امر در نشست شورای فنی استان قرار گیرد.
این طرح گرچه در ظاهر نام ویژه و مختص به بانوان را یدک می کشد اما به گفته مسئولان دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و با توجه به شاخص ها و مشخصات لازم هیچ گونه سنخیتی با پارک ویژه بانوان ندارد.
مدیرکل دفتر فنی استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: مشرف بودن 2 پارک عمومی و همچنین تپه ها و برخی ساختمان های اداری و خوابگاه های دانشجویی مشرف بر این پارک بیانگر جانمایی نامناسب اجرای آن در نخستین گام اجرا بوده است.
حسین کاظمی که خود در زمان آغاز و افتتاح این طرح نیز مسئول دفتر فنی استانداری کهگیلویه وبویراحمد به عنوان ناظر اصلی بر نحوه کیفیت و اجرای طرح های عمرانی را عهده دار بود، یادآور شد که مجموعه دفتر فنی و حوزه عمرانی استانداری از همان ابتدا با اجرای آن در این مکان مخالف بود.
وی تصریح کرد: علاوه بر جانمایی نامناسب کیفیت پایین اجرای طرح و نیمه کاره رها کردن آن توسط شورا و شهرداری یاسوج نیز بر مشکلات و چالش های آن اضافه شده است.
کاظمی گفت: دفتر فنی استانداری کهگیلویه وبویراحمد به همان میزان که مخالف ساخت پارک بانوان یاسوج بود ساخت پارک ویژه بانوان در گچساران را بهترین نمونه از پارک ویژه بانوان و دارای مشخصات و استانداردهای لازم تایید کرده است.
در آغاز عملیات اجرایی این طرح وعده‌های فراوان از جمله احداث کتابخانه، زمین فوتبال، استخر شنا، پیست‌های اسکیت، دوچرخه‌سواری و موتورسواری و همچنین بازارچه‌های سنتی و طرح هایی برای اشتغالزایی و حمایت از تولیدات بانوان داده شد، اما به نظر می رسد هیچ یک از این وعده ها در عرصه عمل محقق نشده اند.
کاظمی یادآور شد: وجود برخی کانال های آبیاری و سیل بندهای عمیق در پایین دست این پارک بدون هیچ گونه حفاظ ایمنی نیز سبب بروز مشکلات متعدد برای بانوان و فرزندان آنها شده و این مهم بارها محل رجوع و اعتراض بانوان از مجموعه استانداری و نهادهای امنیتی شده است.
عملیات اجرایی پارک بانوان یاسوج در زمینی به مساحت سه هکتار در سال 94 آغاز و در مرداد سال 1395 با اعتباری افزون بر 32 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و داخلی شهرداری افتتاح شد.
اعضای شورای فنی کهگیلویه وبویراحمد همچنین بیش از 30 طرح عمرانی از مجموعه دستگاه های مختلف اجرایی استان در شهرستان بویراحمد را از نظر مشخصات فنی مورد بررسی قرار دادند که بخش عمده ای از آنها روند قابل قبولی داشتند.
سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل حمل و نقل و پایانه ها و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از جمله دستگاه هایی بودند که وضعیت طرح های عمرانی آنها رضایت بخش اعلام شد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین تاکید کرد: فلسه شورای فنی نظارت دقیق ، منظم و مستمر برای اجرای با کیفیت طرح های عمرانی و اجرایی است.
عزیز فیلی یادآور شد: نظارت شورای فنی بر طرح هیا عمرانی به هیچ وجه نباید مچ گیری قلمداد شود بلکه هدف اصلی اجرای صحیح طرح ها بر پایه و اصول فنی است.
وی گفت: با وجود تذکرات و هشدارها ممنوعیت استفاده از بلوک های پلی استایرن (فوم سقفی) در ساخت و ساز های اداری به دلیل کیفیت پایین و خطرات جانبی آن اما به نظر می رسد برخی دستگاه ها و ناظران نسبت به این مهم بی توجه هستند.
فیلی یادآور شد: هنوز مرغوبیت و استاندارد بودن این نوع محصول صنعتی جدید در ساختمان سازی از سوی مراجع ذیصلاح و نظارتی تایید نشده است.
بلوک های سقفی پل استایرن که برخی فعالان ساختمانی از آن به عنوان «آتش پنهان» نام می برند، از نظر مراجع قانونی فعال در حوزه نظارت و کنترل بر ساخت و ساز، مصالح ساختمانی، استاندارد نیست و استفاده نادرست از آن عواقب جبران ناپذیری را برای ساکنان ساختمان ها می تواند به همراه داشته باشد.
وی با بیان اینکه هیچ طرح عمرانی بدون پیش بینی اعتبار تخصیصی آن از محل های مختلف نباید آغاز و اجرایی شود،گفت: بهانه کمبود اعتبار در اجرای ضعیف و کیفیت پاین برخی طرح های عمرانی قابل توجیه و پذیرش نیست.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.