به گزارش ایرنا، سید محمدکاظم نظری روز دوشنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: هم اینک در مرحله اول در زمینه آسیب‌های اجتماعی بیش از پنج میلیارد ریال به این استان اختصاص یافته است.
وی افزود: مدیران باید عزم جدی در جذب این اعتبارات در حوزه آسیب‌های اجتماعی داشته باشند زیرا که حساسیت موضوع کنترل آسیب‌ها در جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست.
نظری بیان کرد: مصوبات این شورا در کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای سال جاری تاکنون به خوبی پیگیری و اجرایی شده است.
وی عنوان کرد: در آستانه سال تحصیلی جدید شهرداری‌ها برای جلوگیری از توزیع مواد غذایی غیر بهداشتی و همچنین در برخی موارد مواد مخدر باید دکه‌های فاقد مجوز را از سطح شهر جمع آوری کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در مدارس کهگیلویه و بویراحمد برای پایه‌های چهارم تا نهم 2 ساعت از برنامه‌های رسمی آن‌ها کاسته می‌شود و درس مهارت‌های زندگی در این 2 ساعت به آن‌ها آموزش داده می‌شود.
هادی زارع پور افزود: کنترل و نظارت بیشتری باید از دکه‌های موجود نزدیک به مدارس در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهر یاسوج انجام شود.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد نیز عنوان کرد: مصرف مواد مخدر به طور چشمگیری در میان دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
سید ناصر رضایی بیان کرد: با وجود گسترش روز افزون مواد مخدر صنعتی در جامعه، میزان مصرف مواد مخدر سنتی در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مواد مخدر صنعتی 60 درصد است.
در سال 1396 چهار تن و 696 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف و ضبط شد.
از این مقدار چهارهزار و 71 کیلو گرم از نوع تریاک و مابقی حشیش، ماری جوانا، هرویین و دیگر انواع مواد مخدر بوده است.
پارسال یکهزار و 846 نفر قاچاقچی مواد مخدر در استان دستگیر، 337 دستگاه خودرو توقیف و 68 باند تهیه و حمل مواد مخدر منهدم شد.
79 مرکز درمانی و 21 مرکز اقامتی در راستای ترک اعتیاد در این استان فعالیت می‌کنند.
سال 1395 چهار هزار و 320 کیلوگرم انواع مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شد که از این میزان سه هزار و 300 کیلوگرم تریاک و مابقی نیز از دیگر انواع مواد افیونی بوده است.
کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر به یکی از محورهای حمل و توزیع مواد مخدر از جنوب و شرق به مناطق مرکزی و غرب کشور تبدیل شده است.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.