الیاس تاج الدینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع 559 طرح کشاورزی با بیش از 2 هزار و 540 میلیارد ریال اعتبار در کمیته فنی این استان تصویب شد.
تسهیلات اشتغالزای روستایی و عشایری دارای نرخ بهره 6 درصد است.
هدف از برنامه اشتغال فراگیر ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای جوانان به‌ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ارتقای اشتغال پذیری، مهارت آموزی نیروی کار و حفظ و صیانت از نیروی کار موجود کشور است.
بانک مرکزی 200 هزار میلیارد ریال برای اجرای برنامه اشتغال فراگیر در سراسر کشور اختصاص داده که سهم کهگیلویه و بویراحمد در این مرحله 2 هزار و 140 میلیارد ریال است.
نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته 17.7 درصد بوده که با 4.4 درصد کاهش به 13.3 درصد رسید.
وی افزود: هم اینک 63 طرح کشاورزی با اعتبار یک هزار و 410 میلیارد ریال و اشتغال 415 نفر در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا است.
تاج الدینی بیان کرد: از این تعداد 41 طرح مربوط به پرورش ماهی در نقاط مختلف این استان با پیش بینی اعتبار 330 میلیارد ریال است.
وی عنوان کرد: 235 مزرعه پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که 190 مورد آن‌ها فعال هستند و حدود 45 طرح دیگر نیز به دلایل متفاوت به صورت فصلی راکد یا نیمه فعال هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاکنون ۱۱ هزار هکتار اراضی دیم این استان به آبی تبدیل شده است.
وی ابراز داشت: ۴۴ هکتار کشت گلخانه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که در تلاشیم سالانه سه هکتار به این آمار افزوده شود.
تاج‌الدینی بیان کرد: سال گذشته چغندرقند در ۱۰ هکتار با تولید ۸۰۰ تن در کهگیلویه و بویراحمد کشت شد اما در سال جاری برنامه ریزی شده که بیش از ۶۰۰ هکتار چغندرقند در استان کشت شود.
کهگیلویه و بویراحمد 713 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 46 درصد آنان در روستاها زندگی می‌کنند.
850 هزار تن انواع محصولات کشاورزی سالانه در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.