امین آزاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیماری های تحت عنوان پپتیک دیزیز شامل 2 نوع بیماری زخم معده و زخم اثنی عشر هستند.
وی افزود: بیماری زخم معده و زخم اثنی عشر، 2 قسمت نزدیک به یکدیگر بوده و همیشه مستعد زخم شدن هستند.
آزاد بیان کرد: عوامل اصلی ابتلا به بیماری زخم معده، عفونت با باکتری هلیکوباکتری پیلوری و استفاده از داروهای مسکن در بازار به مدت طولانی مدت است.
وی عنوان کرد: استفاده از برخی دارو های شیمی درمانی و ابتلا به برخی بیماری های ریوی و کبدی، از علل های دیگر ابتلا به بیماری زخم معده است.
فوق تخصص گوارش دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: شیوع بیماری زخم معده در مردان بیش از زنان گزارش شده است.

علائم و نشانه های زخم معده
آزاد بیان کرد: درد زخم معده از یک ساعت بعد از غذا خوردن شروع می شود و تا ساعت ها ادامه پیدا کرده، همچنین شب ها افزایش می یابد و می تواند فرد را از خواب بیدار کند.
وی ابراز داشت: درد زخم معده در زمان خالی بودن معده بدتر می شود لذا باید از گرسنگی اجتناب کرد.
آزاد عنوان کرد: افراد با علائم سو هاضمه و احساس هایی همچون پری سرشکم، کم اشتهایی، تهوع، استفراغ های هرزگاهی و کاهش وزن، باید تحت نظارت پزشک قرار گیرند.
وی تاکید کرد: خون ریزی، انساد، سوراخ شدن احشا شکمی و ابتلا به سرطان معده از موارد خطر در صورت عدم درمان بیماری زخم معده است.
فوق تخصص گوارش دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: معمولا درد بیماری زخم معده در ناحیه بالای شکم و در قسمت های وسط شکم ایجاد می شود.
وی افزود: بر اساس شرایط افرادی که دچار کم خونی، کاهش وزن و سابقه سرطان هستند و همچنین علائم بیماری با درمان های معمولی بهبود پیدا نکند نیاز به اندوسکوپی در جهت تشخیص ناحیه زخم معده خود هستند.

زخم معده را چگونه درمان کنیم
آزاد تصریح کرد: در مرحله نخست در جهت درمان بیماری زخم معده نیاز به رفع علل بیماری داریم که معمولا رفع عفونت و یا کاهش و قطع مصرف مسکن های دارویی را شامل می شود.
وی بیان کرد: مصرف نمک در حین درمان، موجب اثر سوء بر بیماری زخم معده خواهد شد، زیرا نمک به همراه مصرف آنتی بیوتیک های تجویزی توسط پزشک متخصص موجب اختلالات دارویی خواهد شد.

روش های پیشگیری از بیماری زخم معده
فوق تخصص گوارش دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تصحیح سبک زندگی، مصرف میوه و سبزیجات به صورت مداوم و مراجعه منظم به پزشک متخصص از روش های پیشگیری از ابتلا به بیماری زخم معده است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.