رحمان همت پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این تعداد خانه ورزشی برای نخستین بار در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شذ افزود: این تعداد مکان ورزشی در روستاهای مختلف استان از جمله دیل، لیشتر، تلخاب شیرین، انجیر سیاه و بی بی جان آباد راه اندازی شد.
وی بیان کرد: برای تجهیز این تعداد خانه روستایی بیش از یک میلیاردو 400 میلیون ریال از محل اعتبارات ارزش افزوده هزینه شد.
همت پور اظهار داشت: این خانه های ورزشی روستایی به تجهیزات ورزشی همچون تشک تاتامی، میز پینگ پنگ، میز شطرنج، دارت، توپ و میز فوتبال دستی مجهز شده اند.
وی افزود: فضای خانه های ورزشی در این روستاها 40 متر به بالا هستند که قابلیت ساماندهی و تحت پوشش بردن ورزشکاران روستاهای همجوار را دارند.
همت پور با بیان اینکه بیش از 900 روستا در این استان وجود دارد گفت: خانه های ورزشی به روستاهای بالای پنج هزار نفر جمعیت تعلق خواهد گرفت.
وی گفت: تجهیز کردن روستاها به امکانات ورزشی، توسعه ورزش همگانی، ایجاد نشاط و شادابی برای اقشار مختلف مردم از جمله اهداف ایجاد خانه های ورزش روستایی در این مناطق است.
همت پور تعامل و خرد جمعی را در موفقیت مردم روستاها بسیار مهم دانست و افزود: امید است با مشارکت مردم روستا، شاهد توسعه اقتصادی، اجتماعی و ورزشی در مناطق روستایی و کشور باشیم.
یک هزار و 674 روستای دارای سکنه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
حدود 48 درصد از جمعیت 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد معادل بیش از 335 هزار نفر در روستاهای این استان زندگی می‌کنند.
2082/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.