در سال جاری 800 واحد مسکونی مددجویی در مناطق محروم برای مددجویان این استان با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره)، سپاه فتح استان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و همکاری ادارات کهگیلویه و بویراحمد ساخته می‌شود.
فرید محبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تفاهم‌نامه میان این نهاد و سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: این تعداد واحد در ۳۶۲ روستای استان ساخته می‌شود.
وی افزود: عملیات اجرایی و ساخت ۶۴ واحد مسکن مددجویی با پیشرفت ۳۰ درصدی آغازشده و ۳۶ واحد مسکونی نیز در شرف آغاز است.
محبی بیان کرد: هر واحد مسکن مددجویی در این استان۵۰ مترمربع است.
وی عنوان کرد: برای ساخت هر واحد 350 میلیون ریال اعتبار از محل منابع کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و سپاه فتح استان هزینه می شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مقرر شده هر منزل مسکونی احداثی به نام یک شهید نام‌گذاری شود.
وی ابراز داشت: تاکنون ۴۳۷ واحد در استان ، پروانه ساختمانی دریافت کرده و می‌توان عملیات اجرایی آن ‌ها را آغاز کرد.
محبی گفت: با توجه به آغاز فصل سرد هوا، پیگیری های لازم برای اتمام به موقع این تعداد واحد انجام خواهد شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای تأمین اعتبار این طرح مشکلی وجود ندارد و تاکنون 272 میلیارد ریال تأمین ‌شده است.
پیش از این مقرر شده بود که برای ساخت این واحدهای مسکونی 280 میلیارد ریال هزینه شود.
32 هزار و 719 خانوار با جمعیتی افزون بر 78 هزار نفر مستمری بگیر کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هستند و به سه هزار و 600 خانوار با جمعیت 12 هزار و 600 نیز خدمات تک یا چند موردی در طول سال ارائه می‌شود.
9 درصد از جمعیت کل این استان زیر پوشش این نهاد حمایتی هستند.
هشت هزار و 70 دانش آموز، 2 هزار و 200 دانشجو و 180 طلبه در طول سال از خدمات فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد استفاده می‌کنند.
18 هزار سالمند بالای 60 سال و یکهزار و 200 بیمار صعب‌العلاج زیر پوشش کمیته امداد این استان هستند.
75 درصد افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد روستایی، 23 درصد شهری و 2 درصد نیز عشایر است.
از ابتدای سال 1396 تاکنون 2 هزار و 902 طرح اشتغالزایی برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد این استان و در شهرها و مناطق مختلف اجرا شده است.
شهرستان بهمئی با 18 درصد و گچساران نیز با سه درصد به ترتیب بیشترین و کمترین افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده‌اند.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.