به گزارش ایرنا، پروانه نیک مرام روز پنجشنبه در همایش سه روزه دبیران شورای اجرایی خانه کارگر سراسر کشور در یاسوج اظهار داشت: ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و 680 میلیارد ریال طرح اشتغالزایی در کهگیلویه و بویراحمد تصویب و به بانک های عامل این استان ارسال شده است.
وی افزود: 81 درصد این مبلغ تاکنون به مرحله انعقاد قرارداد رسیده و 53 درصد آن نیز پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در صورت پرداخت کامل این میزان تسهیلات به متقاضیان افزون بر هشت هزار شغل در استان ایجاد می شود.
نیک مرام عنوان کرد: 89 طرح تعاونی با اعتباری افزون بر 930 میلیارد ریال در کهگیلویه و بویراحمد تصویب شده است.
وی ابراز داشت: 6 ماه نخست پارسال 62 حادثه ناشی از کار برای کارگران کهگیلویه و بویراحمد رخ داد اما در مدت مشابه امسال این تعداد 24 مورد بود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 6 ماه نخست سال قبل پنج نفر از کارگران استان بر اثر حوادث ناشی از کار جان باختند اما در مدت مشابه امسال این تعداد یک نفر بود.
نیک مرام اظهار داشت: آموزش کارگران، کارفرمایان و مسئولان ایمنی کارگاه‌ های کهگیلویه و بویراحمد و نظارت مستمر بازرسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان از واحدهای تولیدی از مهمترین دلایل کاهش میزان حوادث ناشی از کار در استان است.
وی افزود: ابتدای امسال تاکنون 355 نفر از دانش آموختگان دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد به عنوان کارورز و در قالب طرح کارورزی در واحدهای تولیدی و تعاونی‌ های استان به کار گرفته شده ‌اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار به زودی در این استان ایجاد و راه اندازی می شود.
نیک مرام عنوان کرد: با راه اندازی این کانون‌ در کهگیلویه و بویراحمد بخش عمده ای از اختلافات کارگران و کارفرمایان در همان کارگاه حل و فصل می ‌شود.
دبیر خانه کارگر کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بخشی از مشکلات کارگران این استان به دلیل اطلاع ناکافی آنان از قوانین و مقررات است.
احمد جنتی اظهار داشت: ابتدای امسال تاکنون چند دوره آموزشی برای ارتقای سطح آگاهی کارگران کهگیلویه و بویراحمد از قوانین و مقررات برگزار شده است.
وی افزود: در این مدت افزون بر 800 نفر از اعضای خانواده ‌های کارگران کهگیلویه و بویراحمد در رشته ‌های آموزشی کوتاه مدت خانه کارگر استان شامل کامپیوتر، حسابداری و انواع کلاس‌ های هنری شرکت کرده‌ اند.
جنتی بیان کرد: کلاس‌ های تقویتی برای فرزندان دانش آموز کارگران کهگیلویه و بویراحمد در طول سال تحصیلی به همت خانه کارگز این استان برگزار می‌ شود.
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: ماهانه به طور میانگین حدود 270 میلیارد ریال توسط تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه های مستمری، بیمه، درمان، هزینه ازدواج فرزندان مستمری بگیر، اعطای بن، عیدی و عائله مندی به هزینه کفن و دفن مستمری بگیران هزینه می شود.
عباس نورمحمدی گفت: 543 نفر در کهگیلویه و بویراحمد به طور ماهانه بیمه بیکاری دریافت می کنند.
وی اظهار داشت: یک هزار و 366 زن سرپرست خانوار در کهگیلویه و بویراحمد بیمه مشاغل خانگی در زمینه های صنایع دستی، قالیبافی و دوخت البسه محلی هستند.
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بدون اشاره به آمار، گفت: بخشودگی جرائم دیرکرد کارفرمایان این استان برای سومین سال متوالی از 10 اردیبهشت تا 10 تیر امسال در استان اجرا شد.
نورمحمدی اظهار داشت: هدف از چنین اقدام مهمی کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی و شعار حمایت از کالای ایرانی و تلاش برای رونق روزافزون تولید و وضعیت اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد است.
وی افزود: بدهی معوق تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از دستگاه های مختلف اجرایی این استان حدود 900 میلیارد ریال است.
نورمحمدی یادآور شد: تجهیزات پزشکی موجود در مراکز درمانی تأمین اجتماعی این استان در راستای ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان و مستمری بگیران استان و جلب رضایت آنان از نوع پیشرفته است.
نورمحمدی عنوان کرد: 97 هزار و 767 بیمه شده اصلی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و تعداد مستمری بگیران تأمین اجتماعی این استان نیز 12 هزار و 98 خانوار است.
3016/7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.