به گزارش ایرنا، شاهرخ رامزی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در یاسوج اظهار داشت: امسال همچنین مجلس مبلغ حدود 45 هزار میلیارد ریال در قالب اسناد خزانه و از طریق بند «ه» تبصره پنج قانون بودجه سالانه کل کشور را برای پرداخت بخشی از بدهی مطالبات سازمان ها و موسسات طرف قرارداد به این نهاد تخصیص یافت.
وی تصریح کرد: میزان مطالبات موسسات طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت در سال گذشته افزون بر 75 هزار میلیارد ریال بوده که با تخصیص اسناد خزانه از سوی دولت این میزان بدهی به کمتر از 35 هزار میلیارد ریال رسیده است.
رامزی یادآور شد: تا قبل از دولت های یازدهم و دوازهم میزان بدهی سازمان ها و موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت به بیش از یک سال تا 14 ماه می رسید که هم اینک میانگین مطالبات آنها به حدود سه تا چهارماه کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه یکی از اولویت های اساسی سازمان بیمه سلامت ایران حذف دفترچه در سطح بیمارستان ها و موسسات طرف قرارداد است، تاکید کرد: تاکنون این مهم در بیش از 600 بیمارستان اجرایی و عملیاتی شده است.
رامزی با تاکید براینکه افزایش قیمت ارز کمترین مشکل و تاثیر منفی را در حوزه تامین داروهای بیماران خاص در کشور به وجود نیاورده است، گفت: همراهی و اهتمام جدی دولت و سازمان برنامه و بودجه در این راستا قبال تقدیر بوده است.
بیش از 63 هزار بیمار خاص در سطح کشور زیرپوشش 100درصدی سازمان بیمه سلامت ایران قراردارند.
رامزی با بیان اینکه در چهارماه نخست سال جاری افزون بر 42هزار میلیارد ریال در قالب اسناد خزانه برای بدهی میزان مطالبات موسسات درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است، افزود: تا پایان سال جاری بیش از 30 میلیارد ریال دیگر در همین زمینه به این استان پرداخت خواهد شد.
وی گفت: تعداد بیمه شدگان بیمه سلامت در کشور افزون بر 42 میلیون نفر است که حدود 22 میلیون نفر از آنان بیمه شدگان روستایی هستند.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.