به گزارش ایرنا،عبدالرحیم رحیمی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری گچساران اظهار داشت: سه قطعه زمین 200 تا 500هکتاری برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در گچساران به متولیان معرفی شده که با توجه به نزدیک به زیرساخت های مورد نیاز پس از بررسی کارشناسی انتخاب خواهد شد.
وی بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی با هدف حمایت از سرمایه گذاران حوزه نفت ایجاد می شود.
فرماندار گچساران تصریح کرد: اعطای زمین به صورت رایگان و بخشودگی بخشی از مالیات از مهمترین مزایای سرمایه گذاری در مناطق ویژه اقتصادی است.
رحیمی بیان کرد: بخشودگی های عوارض گمرکی و معافیت از مقررات ویژه صادرات و واردات با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی از مزایای دیگر طرح منطقه ویژه اقتصادی درگچساران است.
قرار داشتن 13 میدان نفتی با میزان ذخیره نفت خام تولید 25 درصد نفت خام کشور از قابلیت های گچساران برای اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی است.
وی با اشاره به اینکه سهمیه گچساران در تسهیلات اشتغال امسال 900میلیارد ریال است افزود: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت از دیگر برنامه های دولت برای ایجاد فرصت های شغلی است.
وی با توجه به محدود بودن فرصت های شغلی در دستگاه های اجرایی بر حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد طرح های اقتصادی تاکید کرد.
فرماندار گچساران همچنین از اختصاص 52درصدی اعتبارات امسال طرح های عمرانی این شهرستان خبر داد و از مدیران دستگاه های اجرایی خواست برای جذب بودجه های تصویب شده تلاش کنند.
رحیمی با اشاره به در پیش بودن بازگشایی مدارس گفت: اختصاص اعتبار در آموزش و پرورش سرمایه گذاری برای توسعه و کاهش آسیب های اجتماعی است.
وی ابراز داشت: تجهیزات مدارس گچساران مطلوب است اما خیران با توجه به گرانی های اخیر برای تامین لوازم مورد نیاز دانش آموزان خانواده های بی بضاعت پیش قدم شود.
فرماندار گچساران به هفته دفاع مقدس نیز اشاره کرد و از متولیان خواست با توجه به نقشه های شوم دشمنان نظام جمهوری اسلامی در مشکلات اخیر با پیش بینی برنامه های متنوع برای همدلی بیشتر بین مردم و مسئولان در این هفته تلاش کنند.
/6110/8143
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.