ارسلان حسن پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 60 فقره تسهیلات اشتغال روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به مبلغ 100 میلیارد ریال نیز هم اکنون در مرحله انعقاد قرارداد است که به زودی پرداخت خواهد شد.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 749 فقره تسهیلات به مبلغ 174 میلیارد و 324 میلیون ریال از سوی این صندوق به متقاضیان پرداخت شد که 97 درصد آن برای ایجاد اشتغال پرداخت شده است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: اشتغال حوزه شهری و روستایی بیشترین سهم را در پرداخت تسهیلات این صندوق در سال جاری داشته‌اند.
حسن پور گفت: این صندوق هم اکنون آماده پرداخت تسهیلات 100 میلیون تا پنج میلیارد ریالی به ساکنان مناطق روستایی و یا سرمایه گذاران غیرساکن در روستاها است.
وی افزود: صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته 310 میلیارد ریال تسهیلات در زمینه‌های مختلف پرداخت کرد.
حسن پور افزود: بخش عمده‌ای از تسهیلات به طرح‌های تولیدی و اشتغالزای بوم گردی، دامداری، صنایع دستی، صنوف و دیگر حرفه‌ها پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: از ابتدای دولت یازدهم تا پایان سال 1396، 12 هزار و 924 فقره تسهیلات از سوی صندوق کارآفرینی امید در این استان پرداخت شده است.
حسن پور بیان کرد: در این مدت یک هزار و 339 میلیارد و 424 میلیون ریال تسهیلات اشتغال، ازدواج و وام‌های ضروری به متقاضیان در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: از این تعداد 2 هزار و 286 فقره در سال 1396 پرداخت شده است.
حسن پور تعداد تسهیلاتی را که در دولت دهم از سوی این صندوق در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد را چهار هزار و 106 فقره و به میزان 264 میلیارد و 400 میلیون ریال ذکر کرد.
وی بیان کرد: با توجه به این آمار پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در این استان حدود پنج برابر شده است.
صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد در سال 1397 براساس سهمیه رتبه پنجم پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی عشایر در بین صندوق های کارآفرینی 31 استان کشور را کسب کرده است.
صندوق کارآفرینی امید براساس برآورد استانداری کهگیلویه و بویراحمد از دستگاه های برتر پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در این استان بوده است.
نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در سال 1395، 17.7 درصد بوده که در سال 1396، با 4.4 درصد کاهش به 13.3 درصد رسید.
امسال دولت در حوزه اشتغال بیش از 100 هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده که بخش عمده‌ای از این اعتبار سهم اشغال روستایی است.
کهگیلویه و بویراحمد 713 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 46 درصد آنان در روستاها زندگی می‌کنند.

8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.