به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا مزراعی روز سه شنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم با موضوع ساماندهی بازار در یاسوج اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت ، تعزیرات حکومتی وامور صنفی استان نیز با رصد دقیق ، روزانه و مستمر و نیز افزایش نیروهای ناظر با قدرت و صلابت کنترل بازار را در دست گیرند.
وی تصریح کرد که سازمان های متولی و ناظر نیز موظف هستند گزارش کارکرد خود را به صورت هفتگی به دادستانی و دستگاه قضایی ارایه دهند.
مزارعی حضور فیزیکی ومیدانی ناظران و سازمان های متولی در سطح بازار را بهترین و مناسب ترین راهکار برای کنترل و ساماندهی وضعیت بازار دانست و گفت: دستگاه قضایی استان نیز آماده هرگونه همکاری و پشتیبانی برای بهبود فضای موجود است.
وی تصریح کرد: نگرانی مردم و برخی بی نظمی ها و نوسانات قیمتی در برخی اقلام و اجناس پرمصرف بیانگر این است که نظارت ها از سوی متولیان امر اعم از تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت تاکنون کم اثر و ضعیف بوده است.
مزارعی یادآور شد: برخی مردم به ویژه اقشار کم درآمد جامعه که صاحبان اصلی این نظام و انقلاب هستند امروز با بدترین وجه ممکن و مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می کنند و از وضعیت موجود تا حدودی ناراضی هستند.
مزارعی با بیان اینکه آه این مردم دامن مسئولان ومتولیان را می گیرد، تصریح کرد: وضعیت امروز جامعه و کشور و به تبع آن استان کهگیلویه وبویراحمد شرایط جنگ است و باید هر مدیر و مسئولی نیز خود را با چنین شرایطی تطبیق دهد.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد همچنین بر ضرورت حضور مستمر و میدانی اعضای شورای قضایی استان و سایر دستگاه های متولی از سطح بازار به صورت نامحسوس تاکید کرد.
رئیس کل دادگستری، دادستان یاسوج و برخی از اعضای ستاد تنظیم بازار کهگیلویه وبویراحمد همچنین روز یکشنبه هفته جاری در بازدید سرزده و در پاسخ به مطالبه افکار عمومی مبنی برکمبود و یا افزایش قیمت برخی کالاهای ضروری و پرمصرف و همچنین وضعیت انبارهای موجود در بخش های مختلف بازار یاسوج را مورد بررسی قرار دادند.
یکی از مشکلات اساسی در این بازدید میدانی از منظر مسئولان دستگاه قضاییاستان، افزایش خودسرانه قیمت ها توسط برخی فروشندگان ، بی نظمی در نحوه توزیع ، کوتاهی در ارایه اسناد ،میزان فروش و ورودی و خروجی کالا بر اساس وضعیت موجود در انبارها بود که تمامی این موارد به عنوان تخلف ، برای پیگیری و تشکیل پرونده به سازمان های متولی ارایه شد.
بیشترین نوسانات و افزایش خودسرانه قیمت ها مربوط به گوشت قرمز به ویژه «بره» بود که با وجود آنکه قصابان قیمت این محصول را تا قبل از ورود ناظران به بیش از 560 هزار ریال به فروش می رساندند اما با مشاهده تیم بازدید کننده و رئیس کل دادگستری استان، قیمت این محصول به یکباره به کمتر از 460 هزار ریال کاهش پیدا می کرد.
معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست دغدغه و پشتیبانی دستگاه قضایی برای ساماندهی و بهبود فضای موجود بازار و برخورد با مخلان اقتصادی را قابل تقدیر و تحسین دانست و گفت: هدف اساسی همه ارکان نظام اعم از دولت، دستگاه قضایی و مجلس بهبود شرایط موجود به ویژه در زمینه ساماندهی بازار و معیشت مردم است.
جعفر گوهرگانی افزود: برخی مدیران و متولیان امر هنوز خود را با شرایط سخت و موجود امروزی که جنگ تمام عیار اقتصادی است تطبیق نداده اند و همین ضعف ها امروزه سبب بروز این گونه چالش ها و نارضایتی ها شده است.
وی از دستگاه قضایی استان خواست تا با پشتیبانی و حمایت بیشتر با مخلان اقتصادی و برخی دلالان و فرصت طلبان در بازار برخورد قاطع کنند و البته سازمان ها ومتولیان امر در دولت نیز باید نهایت بهره لازم را از این فرصت ببرند.
وی با اشاره به افزایش قیمت خودسرانه برخی اقلام پرمصرف در استان به ویژه گوشت قرمز از ناحیه قصابان گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان و آنالیز صورت گرفته از فرآیند خرید دام از میدان تا فروش آن در بازار، هرکیلوگرم گوشت بره و بزغاله 460 هزار ریال تعیین شده و بیش از این قیمت تخلف آشکار است.
گوهرگانی افزود: هر راس «بره» زنده به قیمت هر کیلوگرم 230 هزار ریال در میدان عرضه دام در یاسوج به فروش می رسد که با توجه به آنالیز انجام شده و مصوبه ستاد تنظیم بازار استان قیمت فروش هرکیوگرم گوشت بره در قصابی ها نباید بیش از 460 هزار ریال به فروش برسد.
این در حالی است که برخی قصابان نیز بدون هماهنگی، قیمت هرکیلوگرم گوشت 'بره' را ظرف روزهای اخیر به بالای 560 هزار ریال نیز عرضه کردند.
معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: حوزه پشتیبانی و امور دام سازمان جهاد کشاورزی نیز موظف است برای تنظیم بازار گوشت مرغ و جلوگیری از سوء استفاده دلالان تمیهدلات و پیش بینی میزان مرغ منجمد مورد نیاز مصرف در تمامی شهرستان های استان را انجام دهد.
گوهرگانی ابراز داشت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار و قیمت اعلام شده توسط حوزه پشتیبانی امور دام استان قیمت هرکیلوگرم مرغ منجمد در شهر یاسوج 67 هزار و برای سایر شهرستان ها نیز با 500 ریال افزایش 675 هزار ریال تعیین شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: ظرف پنج ماه گذشته بیش از 31 هزارو 184 مورد بازرسی از اصناف مختلف در استان انجام شده است.
داریوش دیودیده ادامه داد: در این مدت بیش از یکهزار و 125 پرونده تخلف صنفی در تعزیرات حکومتی استان به ارزش بیش از 16میلیارد ریال نیز تشکیل شده است.
رئیس شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفتکه حدود 300 تن گوشت مرغ و 60 تن گوشت قرمز برای ایام محرم امسال ذخیره سازی شده است.
سید صادق فروزنده با بیان اینکه همچنین 485 تن برنج اروگوئه ذخیره سازی شده، گفت: در صورت نیاز کالاهای اساسی و اقلام پرمصرف شرکت غله استان آماده تامین آنها با کمک و رایزنی با تهران و سایر استان های همجوار است.
3016/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.