به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: دریافت خدمات آموزشی مناسب از حقوق مسلم دانش آموزان مناطق مختلف این استان است.
وی افزود: وجود مدارس ابتدایی زیر 10 دانش آموز در برخی روستاهای کهگیلویه و بویراحمد به هیچ وجه اقتصادی نیست و باید به زودی مدل یا سازوکار جدیدی از سوی متولیان امر برای رفع این مشکل طراحی شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به نزدیک بودن آغاز سال تحصیلی جدید نباید انشعاب های آب، برق یا گاز مدارس این استان به دلیل بدهی از سوی دستگاه های خدمات رسان قطع شود.
احمدی عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد بر روی گسل زلزله قرار دارد و لازم است که مکان های عمومی آن از جمله مدارس برای جلوگیری از بروز خطرهای احتمالی مقاوم سازی شوند.
وی ابراز داشت: به منظور تأمین تجهیزات آموزشی مورد نیاز مدارس کهگیلویه و بویراحمد نباید به اعتبارات محدود دولتی اکتفا کرد بلکه لازم است از ظرفیت بخش خصوصی و خیران نیز استفاده شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسائل اقتصادی جزو اولویت های مهم کنونی در کشور است اما در این استان در کنار چنین امری به حوزه فرهنگی و آموزش و پرورش نیز توجه جدی می شود.
احمدی اظهار داشت: اقدام های ارزنده ای از سوی دولت های گذشته و فعلی در حوزه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد انجام شده که نادیده گرفتن آنها نوعی بی مهری است.
وی افزود: شهر یاسوج مهاجرپذیرتر از دیگر نقاط کهگیلویه و بویراحمد بوده و لازم است که امکانات و زیرساخت های آموزشی بیشتری در آن فراهم شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اعتبار امسال اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس این استان 245 میلیارد ریال است و برای بازسازی مدارس آسیب دیده استان از زلزله های اردیبهشت تا تیر امسال نیز 150 میلیارد ریال اختصاص یافت.
احمدی عنوان کرد: چنانچه 60 درصد این اعتبار حدود 400 میلیارد ریالی نیز جذب شود می توان اقدام های ارزنده ای برای بازسازی مدارس فرسوده یا آسیب دیده کهگیلویه و بویراحمد انجام داد.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: شهرستان بویراحمد دارای حدود 300 هزار نفر جمعیت است و روند مهاجرت مردم نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد به آن نیز ادامه دارد.
غلام محمد زارعی اظهار داشت: لازم است که امکانات مورد نیاز در تمامی زمینه ها از جمله حوزه آموزش برای افراد مهاجرت کننده به شهرستان بویراحمد فراهم شود.
وی افزود: تاکنون اقدام هایی ارزنده در حوزه سخت افزاری عرصه آموزشی و تعلیم و تربیت کهگیلویه و بویراحمد انجام شده و لازم است که تلاش در حوزه نرم افزاری نیز در این استان افزایش یابد.
زارعی بیان کرد: شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد یکی از نشست های مهم و پایه ای این استان برای پرداختن به مسائل حوزه تعلیم و تربیت و کاهش مشکلات آن است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سال تحصیلی جدید 153 هزار و 670 دانش آموز پسر و دختر مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم سال تحصیلی 1398 - 1397 را در این استان آغاز می کنند.
هادی زارع پور اظهار داشت: سال تحصیلی جدید در کهگیلویه و بویراحمد در سه هزار و 15 مدرسه در قالب هشت هزار و 602 کلاس درس و با 13 هزار و 572 نیروی انسانی آغاز می شود.
وی افزود: اقدام های لازم از جمله توزیع یا نقل و انتقال نیروهای انسانی، تجهیز و نظافت مدارس، نام نویسی از دانش آموزان و توزیع کتاب های درسی بین آنان انجام شده و شرایط برای آغاز سال تحصیلی جدید در کهگیلویه و بویراحمد فراهم است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این استان به لحاظ نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش مشکلی ندارد اما در زمینه فضای آموزشی به ویژه در شهرستان بویراحمد و حاشیه شهر یاسوج با کمبودهایی مواجه است.
زارع پور عنوان کرد: به تازگی تجهیزات ورزشی به ارزش 15 میلیارد ریال از وزارت آموزش و پرورش دریافت و بین تعدادی از مدارس کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد.
وی ابراز داشت: هر کدام از مدارس کهگیلویه و بویراحمد که الگوی مصرف آب، برق یا گاز را رعایت کنند مشمول معافیت می شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: هنگام نام نویسی از دانش آموزان این استان در سال تحصیلی جدید به جز هزینه بیمه و کتاب هیچ مبلغی از آنها دریافت نشد.
زارع پور اظهار داشت: والدین دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در سال تحصیلی گذشته 22 میلیارد ریال به طور داوطلبانه به مدارس این استان کمک کردند.
وی افزود: 30 درصد مدارس کهگیلویه و بویراحمد غیراستاندارد بوده و نیازمند تخریب یا بازسازی هستند، پنج درصد استیجاری و 65 مابقی نیز استانداردهای لازم را دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تعداد مدارس ابتدایی زیر 10 دانش آموز این استان در مناطق روستایی شامل 15 باب یک دانش آموزی، 118 باب 2 دانش آموزی، 115 باب سه دانش آموزی، 112 باب چهار دانش آموزی، 109 باب پنج دانش آموزی، 88 باب 6 دانش آموزی، 76 باب هفت دانش آموزی، 58 باب هشت دانش آموزی، 54 باب 9 دانش آموزی و 30 باب نیز 10 دانش آموزی است.
زارع پور عنوان کرد: تعداد این مدارس در کهگیلویه و بویراحمد 775 باب است و به دلیل بالا بودن هزینه های تحصیل دانش آموزان در آنها باید تجمیع شوند.
وی ابراز داشت: 118 باب مدرسه کهگیلویه و بویراحمد در زلزله های اردیبهشت تا تیر امسال آسیب دیدند که باید بازسازی شوند.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.