به گزارش ایرنا، جعفر گوهرگانی روز یکشنبه در نشست کمیسیون برنامه ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: لیست انبار های موجود در کهگیلویه و بویراحمد به تفکیک هر بخش، شهرستان و مشخصات «یو تی ام» آن ها مشخص شود تا دستگاه های امنیتی در صورت نیاز به ورود و پیگیری تخلفات این انبار ها با مشکلی مواجه نشوند.
وی افزود: ظرف یک ماه آینده نیز سایت استقرار چند جایگاه کنترل برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق و ارز در کهگیلویه و بویراحمد توسط دستگاه های مربوطه از جمله راهداری به طور دقیق مشخص شود.
گوهرگانی بیان کرد: طی سال های اخیر بسیاری از کالا هایی که به عنوان کالای قاچاق در کهگیلویه و بویراحمد ضبط شده اند به طور سلیقه ای کارشناسی شده اند که نیاز به ورود تیم کارشناسی زبده و ویژه ای دارد.
وی با اشاره به مشاهده سوء استفاده از کارت های بازرگانی، عنوان کرد: کارت های بازرگانی باید دارای مدت و زمان مشخص باشند تا افراد سودجو نتوانند به هر نحوی از این کارت ها سو استفاده کنند و مالیات این کارت ها نیز پرداخت شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون یک هزار و 253 واحد و مرکز نگهداری کالا در این استان شناسایی شده و در سامانه جامع انبار ها ثبت شده اند که پیش بینی می شود تعداد واقعی انبار ها در کهگیلویه و بویراحمد بیش از سه هزار انبار باشد.
داریوش دیودیده افزود: تمام صاحبان انبارها و محل‌های ذخیره سازی کالاها در در این استان باید مشخصات انبار خود را در سامانه جامع انبارها ثبت کنند در غیر این صورت کالاهای ذخیره شده در انبارهای آن ها به عنوان قاچاق و یا احتکار محسوب خواهد شد.
رئیس پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه در این استان از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 150 میلیارد ریال بوده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 144 میلیارد ریال بود.
سرهنگ سعید بالش زر عنوان کرد: میزان کشفیات کالای قاچاق و ارز در کهگیلویه و بویراحمد طی این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چهار درصد رشد داشته است.
وی ابراز داشت: در طی این مدت نیز یک هزار و 120 متهم در زمینه کالای قاچاق در کهگیلویه و بویراحمد دستگیر شدند که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته یک هزار و 12 نفر بودند.
بالش زر بیان کرد: خودروهای توقیف شده در زمینه کالای قاچاق از ابتدای سال جاری تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد 376 دستگاه و در مدت مشابه سال گذشته نیز 368 دستگاه بود.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.