داریوش دیودیده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجموع ارزش پرونده‌های تشکیل شده برای این تعداد واحد متخلف 118 میلیارد ریال است.
وی بیان کرد: در اجرای طرح تشدید بازرسی از واحدهای صنفی با هدف جلوگیری از افزایش خودسرانه و غیرقانونی قیمت کالا و خدمات در استان، 40 هزار مورد بازرسی صورت گرفت.
دیودیده افزود: چهار واحد صنفی به سبب نفروختن کالا و احتکار آن در انبارهای خود در این استان شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: این چهار واحد متخلف بیشتر در حوزه مصالح و تزئینات داخلی ساختمان فعالیت داشته‌اند که در سه ماه گذشته شناسایی شدند.
وی تصریح کرد: پرونده این چهار واحد صنفی با میزان تخلف سه میلیارد و 780 میلیون ریال در راستای رسیدگی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شدند.
دیودیده افزود: تمام صاحبان انبارها و محل‌های ذخیره سازی کالاها در در این استان باید مشخصات انبار خود را در سامانه جامع ' انبارها ' ثبت کنند.
وی ادامه داد: در غیر این صورت کالاهای ذخیره شده در انبارهای آنها به عنوان قاچاق و یا احتکار محسوب خواهد شد.
دیودیده بیان کرد: هیچ واحد صنفی، تولیدی، توزیعی و خدماتی به شکل دلخواه حق افزایش قیمت کالا و خدمات را ندارد.
وی عنوان کرد: هرگونه افزایش قیمت در این حوزه بر اساس اعلام قانونی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان تعیین و اعلام می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در صورت مشاهده تخلف، با واحدهای مورد نظر برخورد قاطع و قانونی می‌شود.
کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 25 هزار واحد صنفی دارد.
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.