پروانه نیک مرام روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در صورت بهره برداری از این طرح‌ها هشت هزار و 300 نفر شاغل می‌شوند.
وی افزود: تاکنون حدود 520 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به 538 طرح در این استان پرداخت شده است که از این میزان پرداختی 20 میلیارد ریال مختص تعاونی بانوان و 170 میلیارد ریال مربوط به سایر تعاونی‌ها بوده است.
وی عنوان کرد: میزان طرح‌های مصوب شده یک هزار و 300 میلیارد ریال بوده و میزان طرح‌های انعقاد شده در بانک‌های استان حدود 800 میلیارد ریال بوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: این تسهیلات به تمام کسانی که قادر به راه اندازی کسب و کار در محدوده روستاها باشند به ویژه در فعالیت دامداری، پرورش طیور و آبزیان، صنایع دستی و طرح‌های گردشگری و طبیعت گردی، صنایع تبدیلی و بسته بندی مواد غذایی پرداخت می‌شود.
وی عنوان کرد: این نوع طرح‌ها اگر در قالب تعاونی‌ها باشند در اولویت پرداخت تسهیلات قرار می‌گیرند.
نیک مرام تاکید کرد: کهگیلویه و بویراحمد رتبه نهم کشور را در شاخص نسبت مصوب بانک به اعتبار ابلاغی کسب کرده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این استان چهار برابر اعتبار ابلاغی طرح تصویب و به بانک‌ها معرفی شده است.
وی ابراز داشت: 120 درصد اعتبار ابلاغی بانک‌ها در این استان طرح تصویب شده است.
مبلغ سهمیه ابلاغی تسهیلات توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی از محل منابع صندوق توسعه ملی به کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و 70 میلیارد ریال بوده است.
نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در سال 1395، 17.7 درصد بوده که در سال 1396، با 4.4 درصد کاهش به 13.3 درصد رسید.
امسال دولت در حوزه اشتغال بیش از 100 هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده که بخش عمده‌ای از این اعتبار سهم اشغال روستایی است.
پرداخت تسهیلات توسعه اشتغال روستایی با هدف رفع مشکل بیکاری در مناطق روستایی از راهکارهای توسعه متوازن کشور و راهی برای مهاجرت معکوس روستاییان از شهرهای پرجمعیت به محل سکونت قبلی خود است.
کهگیلویه و بویراحمد 713 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 46 درصد آنان در روستاها زندگی می‌کنند.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.