علی محمد احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۴۳۰ میلیارد ریال از این مبلغ از سوی وزارت راه و شهرسازی و در قالب بودجه امسال به این پروژه اختصاص یافت.
وی افزود: تخصیص این اعتبارات با هدف تسریع در اجرای پروژه ملی پاتاوه به دهدشت است که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۷۳ به استان است.
احمدی بیان کرد: این میزان اعتبار تخصیص یافته برای تکمیل و تسریع قطعه سوم این محور به طول ۶۳ کیلومتر است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: دولت و مجری پروژه پاتاوه به دهدشت عزم جدی برای اجرای این طرح دارند و امید است این محور در نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری برسد.
پیش‌بینی می‌شود با ادامه روند پرشتاب اجرای این محور در نیمه نخست سال 98 زیر بار ترافیک رود.
به گفته استاندار سال گذشته از محل اعتبارات ملی افزون بر یک هزار میلیارد ریال به این پروژه اختصاص یافت که تاکنون بیش از ۸۰ درصد آن به صورت نقدی و اوراق به مجری طرح ابلاغ شده است.
جاده ملی پاتاوه - دهدشت که عملیات اجرایی آن مربوط به سفر رهبر معظم انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد در سال 1373 بوده حدود 137 کیلومتر طول دارد که تاکنون 74 کیلومتر آن افتتاح شده است.
قطعه دوم این جاده به طول 28 کیلومتر با اعتباری افزون بر 950 میلیارد ریال اواخر اردیبهشت سال 1396 با حضور خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید.
فاز نخست این طرح از روستای گندی خوری تا سر چناراست که در سال 87 نیز به بهره برداری اولیه رسیده است.
قطعه یا فاز دوم نیز از سرچنار تا لوداب، قطعه سوم از لوداب تا دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه و قطعه چهارم نیز از کمربندی شهر دهدشت تا دهدشت غربی است.
جاده ملی پاتاوه - دهدشت از مهمترین طرح‌های ملی در حوزه راهسازی است که با بهره برداری آن ضمن کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور، بیش از 400 روستای محروم در 2 شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر 100 هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.
کهگیلویه و بویراحمد حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یک هزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.