به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز یکشنبه در همایش تجلیل از تعاونی های برتر کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته تعاون در یاسوج، اظهار داشت: تقویت و حمایت از تعاونی ‌ها و شناسایی نقاط ضعف و قوت آنان باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد و نباید از ظرفیت تعاونی‌ها در ایجاد اشتغال پایدار غفلت کرد.
فیلی بیان کرد: برای توسعه صنعت گردشگری در شهر سی سخت طرح هایی در دست اقدام است که به وجود تعاونی ها در این تشکل ها نیاز است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در سال جاری از محل تسهیلات روستایی و عشایری و فراگیر 162 تعاونی با پیش بینی یک هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات ثبت نام کرده اند.
پروانه نیک مرام تصریح کرد: از این تعداد 89 مورد با 930 میلیارد ریال و با اشتغال یک هزار و 520 نفر به بانک ها معرفی شده اند که تاکنون 170 میلیارد ریال میزان پرداختی بانک ها به آن ها بوده است.
وی افزود: از مجموع تعاونی های ثبت نام شده برای دریافت تسهیلات روستایی، عشایری و فراگیر در کهگیلویه و بویراحمد 41 مورد مربوط به تعاونی بانوان بوده که تاکنون 160 میلیارد برای پرداخت به آن ها تصویب شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: یکی از اهداف این اداره کل توسعه تعاونی ها برای بانوان است زیرا که زنان بیش از مردان در تحقق شعار سال «حمایت از کالای ایرانی» موثر هستند.
وی بر شناسایی نقاط ضعف و قوت تعاونی ها تاکید کرد و گفت: با حمایت همه جانبه تلاش می کنیم که تعاونی های نیمه فعال و راکد به چرخه تولید برگردند.
در این همایش از 10 تعاونی برتر کهگیلویه و بویراحمد با اهداء لوح تقدیر تجلیل شد.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.