به گزارش ایرنا، سید محمدکاظم نظری روز یکشنبه در نشست هماهنگی برنامه های هفته دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: راهکارهای مقابله با این توطئه شوم دشمنان شامل تبیین هر چه بیشتر ابعاد مختلف حقایق دوران دفاع مقدس و تلاش جدی تر نهادهای فرهنگی برای تولید محتوا و انعکاس آن از طریق فضای مجازی و دیگر روش هاست.
وی از برخی مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به ویژه مدیران فرهنگی که بدون داشتن عذر یا بهانه در نشست های مذهبی و فرهنگی از جمله با موضوع دفاع مقدس حضور نمی یابند گلایه و انتقاد کرد.
نظری افزود: این عده از مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد باید پاسخگو باشند و استانداری استان نیز این موضوع را پیگیری و برخورد لازم را انجام دهد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دوران دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ ایران است و رزمندگان کشور و این استان نیز حماسه آفرینی های مثال زدنی از خود نشان دادند.
نظری عنوان کرد: با توجه به گسترش روزافزون تهاجم فرهنگی دشمنان علیه نظام و انقلاب باید فرهنگ ایثار و شهادت بیش از پیش در جامعه نهادینه شده و برای قشرهای مختلف مردم به ویژه نسل جوان تشریح شود.
وی مهمترین عامل پیروزی ایران در دوران دفاع مقدس را ایمان، اعتقاد، ایثار، فداکاری و ولایتمداری رزمندگان دانست و ابراز داشت: رزمندگان با تجهیزات نظامی اندک مقابل ارتش تا بن دندان مسلح رژیم بعث عراق ایستاده و اجازه تصرف یک وجب از خاک کشور را ندادند.
نظری گفت: تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس باید گردآوری، مستندسازی و به نسل های آینده منتقل تا از فراموشی آنها جلوگیری شود.
وی اظهار داشت: استفاده بهینه تری از ظرفیت تشکل های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس امسال در این استان شود.
نظری با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس امسال با ماه محرم، افزود: مداحان و سخنرانان در آیین های عزاداری ماه محرم به موضوع ایثار، شهادت و ایثارگری های رزمندگان در آن دوران نیز بپردازند.
وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد امکانات خود را برای اجرای هر چه باشکوه تر برنامه های هفته دفاع مقدس امسال بسیج کنند.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: 100 برنامه در هفته دفاع مقدس امسال در نقاط مختلف این استان برگزار می شود.
سرهنگ امیرعباس آسمند اظهار داشت: برگزاری رژه در روز 31 شهریور، برپایی نمایشگاه عکس، تجلیل از فرماندهان و رزمندگان پیشکسوت دوران دفاع مقدس، دیدار با خانواده شهدا و غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا از مهمترین برنامه ها خواهد بود.
وی افزود: دشمنان در تلاشند که دوران دفاع مقدس فراموش شود و به همین دلیل نیز تبیین ارزش های دوران دفاع مقدس ضروری است.
سرهنگ آسمند بیان کرد: انتظار می رود که دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد همکاری و مشارکت لازم برای اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس امسال در این استان را انجام دهند.
وی عنوان کرد: برنامه های تحلیلی و تبیینی با حضور فرماندهان و رزمندگان پیشکسوت از سوی صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد برای تشریح ابعاد مختلف دوران دفاع مقدس برگزار شود.
31 شهریور تا 6 مهر هر سال به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و 880 شهید، 317 آزاده و افزون بر 9 هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرد.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.