به گزارش ایرنا ،محمدصالح ترکستانی روز سه شنبه در نشست نخبگان شهرستان های گچساران و باشت در شهر دوگنبدان اظهار کرد: از این تعداد 600 نفر به صورت کوتاه مدت در کشورهای خارجی اقامت کرده بودند.
وی بیان کرد: نخبگانی که در این سه سال به کشور برگشته اند در 200 دانشگاه برتر دنیا تخصیل کرده اند.
معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: 160 نفر از نخبگانی که به کشور بازگشته اند در دانشگاه های معتبر ایران مشغول تدریس شده که باعث تحول جدی در مراکز علمی شده اند.
ترکستانی گفت: بنیاد نخبگان با 300 عضو در سراسر کشور تلاش دارد تا استعدادهایی که از کشور خارج می شوند برای خدمت به میهن برگردند.
وی ابراز داشت: این بنیاد تاکنون سه هزار نفر نخبه را در سراسر کشور شناسایی کرده است.
ترکستانی تصریح کرد: بودجه سالیانه بنیاد نخبگان 500 میلیارد ریال است که برای ساماندهی و حمایت این فرهیختگان ناچیز است.
معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان ابراز داشت: پیشنهاد بنیاد نخبگان بودجه 900 میلیارد ریالی بود که در صورت تحقق امکان حمایت از پنج هزار نخبه در کشور وجود دارد.
وی درباره استخدام نخبگان گفت: نخبگانی که با استفاده از مقالات، اختراعات و ایده های خلاق پژوهشی شناسایی می شوند از شرکت در آزمون های استخدامی معاف هستند و برای خدمت مقدس سربازی یک طرح پژوهشی انجام می دهند.
معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان استعدادیابی را از رسالت های این بنیاد عنوان کرد و افزود: یکی از اولویت ها پیگیری و اجرای طرح شهاب است و در این طرح استعداد دانش آموزان شناسایی می شود.
ترکستانی بیان کرد: بنیاد ملی نخبگان تلاش دارد تا با هم افزایی سایر دستگاه های اجرایی یاری رسان فکری عرصه های مختلف توسعه در جامعه باشد.
وی با بیان اینکه سالیانه 700 میلیارد ریال بودجه پژوهشی در بین دستگاه های اجرایی کشور توزیع می شود گفت: این امر فرصتی برای بهره وری بهتر از استعداد های برتر است.
نخستین نشست نخبگان شهرستان های گچساران و باشت در سالن آزادی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد.
شهرستان های گچساران و باشت با 150 هزار نفر جمعیت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.