محمدجواد فدایی در چهارمین روز از هفته دولت در آئین افتتاح گاز رسانی بخش کوهساران و بخش مرکزی شهرستان راور گفت: 305 پروژه عمرانی با هزینه‌ای حدود 468 میلیارد تومان در هفته دولت در استان کرمان افتتاح خواهد شد.

وی از حضور بخش خصوصی در استان کرمان سخن به میان آورد و بیان کرد: در هفته دولت حدود 600 پروژه که بیش از 2 هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای آنها هزینه شده است، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که این پروژه‌ها برای حدود 6 هزار نفر شغل جدید و پایدار ایجاد خواهد کرد.

سرپرست استانداری کرمان به محدود بودن منابع دولتی اشاره کرد و افزود: همه سرمایه گذاری‌ها توسط دولت به تنهایی امکان‌پذیر نیست و باید دولت زمینه سرمایه گذاری را برای بخش خصوصی فراهم کند.

وی با انتقاد شدید از عدم استفاده حداکثری از امکانات و تسهیلات دولت تاکید کرد: متاسفانه از امکاناتی که دولت فراهم کرده، نتوانستیم به درستی استفاده کنیم که بخشی از این امر به مسئولین دولتی و بخشی به خود مردم مربوط می‌شود.

محمدجواد فدایی

فدایی ادامه داد: در سال گذشته 400 میلیارد تومان تسهیلات روستایی با سود 6 درصد برای ایجاد شغل در روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت اختصاص داده شد که متاسفانه 20 درصد این اعتبار استفاده شده است.

وی عدم داشتن شرایط لازم برای استفاده از تسهیلات خوداشتغالی را از مهمترین دلیل عدم استفاده از این تسهیلات دانست و بیان کرد: مردم با همکاری و مشارکت می‌توانند از این تسهیلاتی که دولت برای بحث خوداشتغالی اختصاص داده است در راستای رفع معضل بیکاری استفاده کنند.

سرپرست استانداری کرمان با اشاره به پروژه‌هایی که امروز در شهرستان راور به بهره‌برداری می‌رسند، اظهار کرد: میزان هزینه کرد پروژه گازرسانی به بخش کوهساران و بخش مرکزی شهرستان راور 36 میلیارد تومان است که با اجرای این پروژه 3 هزار و 39 خانوار از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.

وی با اشاره به میزان برخورداری کل کشور از نعمت گاز، اظهار کرد: استان کرمان در بحث گازرسانی نسبت به متوسط کشور عقب است که باید با استفاده از منابع بانکی ظرف دو سال آینده، این عقب ماندگی را جبران و کل استان تحت پوشش گاز قرار گیرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 999692
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.