علی اکبر سلطانی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس این مصوبه پنج میلیون تومان کمک بلاعوض به هرواحد مسکونی در روستا به همراه پنج میلیون تومان تسهیلات بانکی با سود چهار درصد و در شهر پنج میلیون تومان کمک بلاعوض به همراه 10 میلیون تومان تسهیلات پنج درصد تخصیص داده شده است.
وی ادامه داد: مردم شهرستان کوهبنان علاوه این کمک ها، 2 میلیون تومان کمک بلاعوض نیز دریافت خواهند کرد.
سلطانی نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر 15 هزار و 312 واحد مسکونی خسارت دیده از حوادث در استان کرمان در حال بازسازی است ، افزود: مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن واگذاری سیمان رایگان، در قبال واگذاری نقشه، و نظارت هیچ دریافتی از مردم ندارد و برای واحدهای روستایی، صدور پروانه ساختمانی نیز به صورت رایگان انجام می شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان اینکه در کنار بازسازی واحدهای خسارت دیده، مقاوم سازی واحدها نیز مورد توجه قرار گرفته است ،گفت: در سفر اخیر رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به استان کرمان برای افتتاح واحدهای بازسازی شده، مردم مناطق زلزله زده درخواست افزایش مبالغ تسهیلات را مطرح کردند که با پیگری های انجام شده هم اکنون شاهد افزایش سقف تسهیلات برای مناطق زلزله زده در استان های کرمان و کرمانشاه هستیم.
وی بیان کرد: رئیس جمهوری در سفر به استان کرمان قول داده بودند که واحدهای تخریبی در اسرع وقت بازسازی شده و تا تیرماه به پایان می رسد که این وعده به خوبی محقق شده و این واحدها به صورت کامل بازسازی شده است.
سلطانی نژاد از همراهی و همکاری مجموعه های دست اندرکار در بازسازی مناطق آسیب دیده از حوادث نیز تقدیر و تاکید کرد: با انجام کار به صورت مستمر و مبتنی بر تعامل و همراهی، ضمن تسریع در اجرای طرح ها می توان کارهای بزرگتری را نیز انجام داد که نمونه آن در افزایش تسهیلات بازسازی مناطق آسیب دیده از حوادث قابل مشاهده است .
وی با بیان اینکه در حال حاضر کار 700 واحد مسکونی در شهرستان کوهبنان به اتمام رسیده است، عنوان کرد : هم اکنون یکهزار و 700واحد نیز در مرحله فونداسیون، یکهزار و 400 واحد درمرحله اسکلت و یک هزار واحد در مرحله دیوارچینی و سقف قرار دارد.
3029/7740
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.