به گزارش ایرنا ، رضا جزینی زاده روز یکشنبه در آیین بزرگداشت محیط بانان شهید استان کرمان افزود: بدون مشارکت مردم و صرفا با امکانات سازمان حفاظت محیط زیست راه به جایی نمی بریم.
وی اظهار داشت: متاسفانه امروز تخریب زیست محیطی به بهانه فعالیت های صنعتی و خدماتی به دردی در جهت از بین رفتن محیط زیست و افسوسی برای نسل فعلی و آینده تبدیل شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: فضای مناسبی برای مشارکت مردم در این حوزه فراهم نشده است، زیرا کسانی که در این عرصه فعال می شوند همواره در معرض برچسپ ها و تهمت های زیاد قرار می گیرند.
جزینی زاده افزود: با تصمیم سرنوشت ساز رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در تفویض اختیارات به استان ها در راستای برنامه ریزی، پویایی و تبیین احساس مسئولیت افراد این سازمان اقدام بزرگی شده که با همکاری مردم و محیط بانان حفاظت از محیط زیست به منصه ظهور می رسد.
وی با بیان اینکه داغ خانواده این شهدا بر سینه همرزمان آنها است، گفت: با آبرسانی و علوفه رسانی به وحوش در فصل پایانی سال زراعی جاری از آمدن حیوانان به پایین دست، مزارع و محیط های شهری و روستایی باید جلوگیری کنیم.
جزینی زاده افزود: بدون حمایت های استاندار کرمان مجموعه محیط زیست روزهای بدتری را می گذراند و با کمک این سازمان باید در راستای حفاظت از منابع زیستی برای حیواناتی فعالیت کنیم که زبان شکایت ندارند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان عنوان کرد: مسئولان سه قوه باید در راستای حفاظت از عزت و اقتدار مردم سرمایه های محیط زیست را هدایت و حمایت کنند و حاکمیت با مشارکت جدی مردم و بدون شعار، نیازهای زیست محیطی جامعه را فراهم کند.
وی ضمن تجدید میثاق با شهدای محیط زیست گفت: انگیزه محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان موجب شده 2 شهید را ظرف 3 هفته تقدیم کند.
این آیین روز یکشنبه با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون محیط طبیعی این سازمان، فرمانده یگان حفاظت، نیروهای نظامی و انتظامی، محیط بانان و سایر مسئولان در کرمان برگزار شد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور روز یکشنبه به منظور سفری یک روزه، شرکت در نشست شورای اداری و آیین بزرگداشت محیط بانان شهید استان وارد کرمان شده است.
علی خواجویی محیط بان شهرستان راور و مهدی احمدی نیک شهرستان قلعه گنج از توابع استان کرمان در درگیری با شکارچیان غیر مجاز طی یک ماه گذشته به شهادت رسیدند.
7420
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.