به گزارش ایرنا ، عیسی کلانتری روز یکشنبه در آیین بزرگداشت محیط بانان شهید استان کرمان افزود: افراد در این دانشکده پس از گذراندن آموزش های چهار ساله از جمله محیط بانی اجتماعی و مسائل نظامی، راهی خدمت می شوند.
ما نسبت به جامعه محیط بانان مقصریم زیرا محیط بان را استخدام کرده با آموزش ابتدایی راهی پاسگاه ها می کنیم.
وی با بیان اینکه خانواده محیط بانان سه هزار نفر است که تاکنون بیش از 120 نفر حدود چهار درصد آنان شهید و 300 نفر (بیش از 10 درصد) جانباز شده اند، گفت: محیط بانان پاسداران حقوق نسل های بعد هستند که باید حمایت های لازم از آنان انجام گیرد.
معاون رئیس جمهوری ضمن تسلیت به خانواده شهدای محیط بان علی خواجویی و مهدی احمدی نیک ، افزود: سازمان حفاظت محیط زیست باید بتواند جانشین خوب محبت های پدری برای 6 فرزند این 2 شهید باشد.
وی ضمن قدردانی از مسئولان قضایی و انتظامی برای دستگیری حداقل زمان قاتلان این شهدا ،افزود: این افراد باید با ضوابط قضایی به سزای عمل خود برسند.
کلانتری با اشاره به شهدای محیط بانان اخیر در استان های کرمان، یزد و شهرستان ساوه بیان کرد: متخلفان بسیاری وجود دارد و بخش محیط بانی سازمان حفاظت محیط زیست همواره آماده شهادت است.
وی تصریح کرد: حفاظت محیط زیست تنها سازمان حافظ امور نسل های بعدی و اصل توسعه پایدار مربوط به نسل های آینده است که تنها سه هزار نفر برای حفظ این امور جانفشانی می کنند.
**قانون حمایت از محیط بانان در کمیسیون قضایی مجلس تصویب شد
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور همچنین گفت: قانون حمایت از محیط بانان در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی تصویب شده و بزودی به صحن علنی خواهد آمد .
کلانتری ادامه داد: با توجه به نظرات مثبت نمایندگان مجلس این قانون تا پایان سال جاری به تصویب نهایی خواهد رسید و دغدغه مادی خانواده های این عزیزان را کاهش می دهد.
وی با اشاره به اینکه محیط زیست سازمانی کوچک است که کمتر از هفت هزار نفر پرسنل دارد، افزود: وظایف سنگین این ارگان با امکانات محدود از جمله داشتن وظیفه سلامت آتی مردم با جلوگیری از آلودگی خاک و هوا است و در حفاظت از جانوران بی زبان و گیاهان باید منابع را برای استفاده نسل های بعدی حفظ کند.
کلانتری اضافه کرد: این سازمان حفاظت موجودات زنده از جمله گیاهان و حیواناتی که گاهی صدها سال بعد از ارزش های مادی بسیاری برخوردارند را برعهده دارد.
این آیین با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، سرپرست استانداری کرمان، معاون محیط طبیعی این سازمان، فرمانده یگان حفاظت، نیروهای نظامی و انتظامی، محیط بانان و سایر مسئولان در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور روز یکشنبه به منظور سفری یک روزه و شرکت در نشست شورای اداری و آیین بزرگداشت محیط بانان شهید استان وارد کرمان شد.
علی خواجویی محیط بان شهرستان راور و مهدی احمدی نیک شهرستان قلعه گنج از توابع استان کرمان در درگیری با شکارچیان غیر مجاز طی یک ماه گذشته به شهادت رسیدند.
همچنین در این آیین از خانواده این 2 شهید تقدیر شد.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.