به گزارش ایرنا ، مهدی میری جهرمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار و سالروز بازگشت آزادگان افزود: این بانک در سال 96 نیز چهار هزار و 576 فقره وام قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده و اینکه کسی در صف انتظار برای دریافت اینگونه تسهیلات باقی نمانده را جزو افتخارات کارکنان بانک برشمرد.
وی جذب سپرده های خرد مردم و هدایت به سمت اقتصاد و بازار پولی کشور را یکی از وظایف مجموعه بانک صادرات عنوان کرد و گفت: طی سال های اخیر خدمات قابل توجهی در راستای رونق تولید و پرداخت وام ازدواج انجام شده است.
میری جهرمی افزود: امیدواریم بتوانیم در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه افزایش تولید و اشتغال، به رونق تولید، افزایش اشتغال و همچنین رفع موانع و مشکلاتی که گریبانگیر اقتصاد کشور شده کمک کنیم.
وی با تاکید بر لزوم بررسی دقیق در متون مبانی بخش صنعت و موئسسات مالی افزود: امروز یکی از مشکلات بانک ها در پرداخت تسهیلات این است که نیازسنجی برخی از شرکت ها، کارشناسی نیست و این موضوع توسط کارشناسان بانک به شرکت مربوط انعکاس داده می شود و در نتیجه می بینیم شرکت متقاضی دریافت تسهیلات از این موضوع اعلام نارضایتی کرده و همکاری نکردن سیستم بانکی را علت وجود مشکلات خود عنوان می کند.
میری جهرمی تصریح کرد: بسیاری از شرکت ها و واحدهای تولیدی نسبت به تجزیه و تحلیل مسائل مالی اطلاعات کافی ندارند و بیشتر مشکلات این واحدها از همین کم اطلاع بودن واحدها سرچشمه می گیرد.
دبیر شورای هماهنگی بانک های استان کرمان اضافه کرد: بانک صادرات با حضور در شورای هماهنگی بانک ها امنیت و آرامش سازمانی و مالی در بین مدیران استان بوجود آورده و اقدامات مناسبی در راستای رفع مشکلات به خصوص در دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج انجام داده است.
به گفته میری جهرمی بانک صادرات در پایان سال 96 حدود 18 درصد رشد مصارف و 20 رصد رشد منابع داشته و تسهیلات 121 پرونده مربوط به بنگاه های متوسط را به مبلغ 69 هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است.
وی با بیان اینکه بانک صادرات استان کرمان در بخش وام بنیاد مسکن به عنوان بزرگترین پرداخت کننده در شبکه بانکی است افزود: این بانک چهار پرونده یک میلیارد و 500 میلیون ریالی وام قرض الحسنه به زندانیان غیر عمد پرداخت کرده و تاکنون حدود 14 پرونده در این زمینه در دست اقدام دارد که آماده پرداخت هستند.
میری جهرمی عنوان کرد: بانک صادرات استان کرمان تسهیلات به 189 پرونده مربوط به خانواده شهدا (هر پرونده به مبلغ 759 میلیون ریال) در سال گذشته پرداخت کرده است.
وی ضمن تبریک سالروز ورود ازادگان به میهمن اسلامی گفت: باید فرهنگ استقامت را به آیندگان انتقال دهیم و امروز امنیت پایدار کشور بدلیل رشادتها و حضور شهدا، آزادگان و ایثارگران در عرصه ها و برهه های مختلف 40ساله گذشته تاکنون بوده است.
مدیریت شعب بانک صادرات استان کرمان همچنین افزود: 9 هزار میلیارد ریال از مصارف این بانک در بخش وام های کشاورزی با توجه به حساسیت کشاورزی این استان هزینه شده است.
میری جهرمی بیان کرد: بانک صادرات استان کرمان 347 پرونده وام خود اشتغالی را پارسال به کمیته امداد امام(ره) پرداخت کرده است که حدود 80 درصد از پرونده های این استان را شامل شده است.
وی گفت: این بانک به منظور آبرسانی از خلیج فارس برای صنعت استان کرمان نیز حدود 18 هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است.
دبیر شورای هماهنگی بانک های استان کرمان گفت: بخش عمده ای از مراجعات مردم به قوه قضاییه به علت مشکلات انسداد حساب ها بوده است لذا سامانه الکترونیکی با همکاری قوه قضاییه در بانک صادرات ایجاد شد که امکان ارتباط تمامی بانک ها و قوه قضاییه را میسر می کند و در راستای کاهش هزینه ها و مشکلات ترافیکی موثر است.
میری جهرمی افزود: مردم با توجه به التهاب نرخ ارز در جامعه به شبکه بانکی اعتماد دارند لذا منابع شبکه بانکی استان کرمان حدود 12 درصد رشد داشته است و بانک ها نیز باید در مقابل اعتماد، از مردم حمایت می کنند.
وی ادامه داد: بانک ها در بخش مصارف نیز باید دقت بیشتری داشته باشند که شاهد بحران هایی نباشیم که موجب کاهش اعتماد مردم شود.
در این نشست برخی نمایندگان رسانه ها و مطبوعات پیرامون راهکارهای تسهیل ارتباط شبکه بانکی با حوزه صنعت و معدن اظهار نظر کردند.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.