به گزارش ایرنا ، عباس صادق زاده روز شنبه در نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری استان کرمان افزود: تبعات جامعه از نداشتن مدیریت واحد پیشگیری از اعتیاد، موازی کاری و حضور افراد متعدد بیش از خود آن آسیب است و باید این موضوع از امروز در کمیته فرهنگی و پیشگیری استان برای داشتن برنامه مشخص، مدون و مدیریت واحد پیگیری شود.
وی اظهار داشت: سوداگران با رویکرد روز در ارتباط بوده و با مدیریت واحد اقدام می کنند و تاکنون موفق عمل کرده اند.
رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری استان کرمان گفت: طی چند سال اخیر، توزیع و انتقال مواد مخدر اشکال متفاوتی داشته است و تبلیغات مواد مخدر از راه فضای مجازی و به بروز ترین شکل دنبال می شود و مدیریت علمی سوداگران نیاز به نگاهی جدید را در پیشگیری بوجود آورده است.
وی افزود: استان کرمان در شرایطی قرار دارد که در امر پیشگیری اقدامات متعدد و خلاقیت انجام داده و در این زمینه پیشگام بوده است.
صادق زاده عنوان کرد: ماده 75 قانون برنامه ششم توسعه در استان کرمان نوشته شده و به قانون تبدیل شده است و استان کرمان در طراحی چارچوب مراکز مشاوره کشور پیشگام بوده است.
وی گفت: کمیته فرهنگی و پیشگیری استان کرمان از امروز درپی یک برنامه مشخص باشد و آن را به دستگاه های عضو ابلاغ و وظایف دستگاه ها را تعیین کند که این روش می تواند دغدغه واقعی مردم را کاهش داده و در جامعه تاثیرگذار باشد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه حاضریم هزینه های اصلاح رویه های درمانی را پرداخت کنیم افزود: سند جامع پیشگیری کرمانیزه شده زیرا در درمان اعتیاد تاکنون نظارت ناصحیح و روش های اشتباه بوده است و برخی افراد در یکسال پنج مرحله درمان شدند و همچنان اعتیاد دارند.
**برنامه و اقدامات جمعیت هلال احمر در پیشگیری از اعتیاد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در این نشست گفت: این نهاد در کنار امدادرسانی در بحران های طبیعی به موضوعات اجتماعی با حمایت دستگاه های متولی ورود کرده و همدلی استان کرمان موجب پیشرفت این استان در مسائل اجتماعی شده است.
رضا فلاح افزود: 2 تفاهم نامه سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با ستاد مبارزه مواد مخدر از جمله تفاهم نامه دوجانبه و سه جانبه برای حوزه پیشگیری و طرح پیمان در استان کرمان منعقد شده است.
وی تصریح کرد: برنامه های علمی، تفریحی با همکاری کارخانجات سرچشمه و شرکت بارز جزو تفاهم نامه سه جانبه بوده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: 76 نفر مربی متخصص در حوزه پیشگیری این استان طی یکسال گذشته آموزش پیشگیری از اعتیاد را به سه هزار و 257 نفر ارائه کردند و این استان رتبه نخست کشور را در این زمینه کسب کرد.
وی با بیان اینکه دوره مقدماتی و تکمیلی آموزش ها در طرح پیمان گنجانده شده است، افزود: زنجیره انسانی نه به اعتیاد و رفاقت مهر با حضور 1200 نفر مهمان از کشور در ماهان برای بخش پیشگیری از اعتیاد تشکیل شد.
فلاح با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با اعتبارات استانی و کشوری بیان کرد: 15 کارگاه مهارت زندگی در پنج مدرسه حاشیه ای برای 475 نفر دانش آموز و 611 نفر از والدین برگزار شد.
وی گفت: طرح بومینو و کارگاه کارآفرینی با هدف ایجاد کسب و کارهای خرد و استفاده از دانش پژوهان با اجرای پروژه های ازجمله طرح شالبافی شهرستان ماهان و بردسیر با اهدای 15 دستگاه آغاز شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: بازار و بازاریابی تبلیغات مدرن و استراتژی کسب و کار نوین اجرای برنامه های اردوهای دوستی 6 استان در کرمان برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان مجموعه اقدامات امسال و پارسال جمعیت هلال احمر استان کرمان بوده است.
وی عنوان کرد: دوره آموزشی توانمندسازی در حاشیه های پنج شهر استان کرمان با نگاه جامعه محور با استفاده از اعتبار طرح خادم توسط سرگروه های پیمان در استان کرمان برگزار شده است.
این نشست روز شنبه با حضور مدیرکل فرهنگی، پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، مشاور رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، مدیرکل امور اجتماعی استانداری، مدیرکل بهزیستی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و سایر مسئولان در محل سالن سمعی بصری جمعیت هلال احمر استان کرمان برگزار شد.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.