به گزارش ایرنا خدامراد مقبلی روز شنبه در نشست بررسی توانمندی ها و مشکلات راهداری و حمل نقل جاده ای جنوب استان کرمان با تاکید براینکه دوربین های کنترل سرعت نقش موثری در کاهش تلفات جاده ای دارد ، اظهار داشت : راهداری فقط در 20 درصد تصادفات سهم دارد و مابقی سهم سایر نهادها است.
وی با بیان اینکه یکهزار و 880 دوربین از سال گذشته تاکنون برای جاده های کشور برنامه ریزی شده است، گفت: هم اینک 50 درصد دوربین ها نصب شده و پیگیر نصب دوربین های باقیمانده هستیم.
معاون راهداری و حمل نقل جاده ای کشور بر آمادگی همکاری با دستگاه های دیگر برای کاهش سوانح تاکید کرد و گفت: در بسیاری از ظرفیت ها به ویژه مسیرهای فرعی و اصلی می توانیم مجموعه تاسیساتی را در اختیار شوراها و دهیاری ها قرار دهیم تا سبب ایمن سازی این مسیرها شویم.
وی بیان کرد: بیش از 75 درصد مردم کمربند ایمنی استفاده می کنند و این یک فرهنگ است که تقریبا در همه مناطق کشور نهادینه شده و ارگان ها در فرهنگ ترافیکی می توانند کمک بزرگی داشته باشند تا شاهد کاهش سوانح جاده ای باشیم.
مقبلی گفت: در گذشته راهداری نقشی در شکل گیری و توسعه روستاها نداشت و همین مساله سبب غفلت از این مناطق شده است.
وی به مشکلات سازمان راهداری جنوب کرمان نیز اشاره و تصریح کرد: تلاش می کنیم مسائل این منطقه را در حوزه راهداری برطرف کنیم چرا که کمک هایی در حوزه راهداری جنوب کرمان شده اما کافی نبوده از این رو امیدوارم در بودجه های آینده بیش از پیش به این منطقه توجه شود.
معاون راهداری و حمل نقل جاده ای کشور با اشاره به اینکه سال گذشته مقرر شد یکهزار و 200 دستگاه سنگین راهداری بخریم که با توجه به مشکلاتی که وجود داشت این مهم محقق نشد اظهار داشت : امیدواریم در سال جاری بتوانیم ماشین آلات سنگین خریداری و در اختیار استان ها قرار دهیم.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به اینکه اداره کل حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان با ایجاد فضای همدلی مسیر توسعه را پیش گرفته ، گفت: یکهزار و 200 کیلومتر راه روستایی فاقد آسفالت در جیرفت و عنبرآباد وجود دارد که نیازمند حمایت سازمان راهداری است.
یحیی کمالی پور با بیان اینکه نقاط حادثه خیز جنوب کرمان زیاد است، اظهار داشت: در این بخش نیازمند توجه ویژه راهداری کشور هستیم چرا که استان کرمان رتبه دوم مناطق حادثه خیز را به خود اختصاص داده و جنوب کرمان سهم بسزایی در کسب این رتبه دارد.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان جنوبی را پوشش می دهد.
7429/7450/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.