به گزارش ایرنا ،سهراب روستایی روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: اولویت نخست کمیته امداد توانمندسازی خانواده های تحت پوششی است که توان تعمین معاش خود را ندارند. است که دارای مشکلات هستند.
روستایی بیان کرد: از سال 78 کار توانمند سازی خانواده های بی بضاعت و مستمند شروع شد و از سالهای 89 و 90 با شتاب بیشتری این کار ادامه یافت و تا به امروز خوشبختانه افراد زیادی توانمند و شاغل شده اند.
وی خاطرنشان کرد: مدل اشتغال کمیته امداد مورد تایید دولت و مجلس شورای اسلامی قرار گرفته و هر سال اعتباراتی به این نهاد بمنظور ایجاد اشتغال برای افرادی که در معیشت زندگی خود مانده اند، اختصاص یافته است.
این مقام مسئول ادامه داد: با واگذاری تسهیلات و اعتبارات اشتغالزایی به این قشر هر سال تعدادی خانواده را از تحت پوشش کمیته خارج می کنیم چون توانمند می شوند.
وی اضافه کرد: در سال گذشته اعتبارات اشتغال تخصیص یافته به استان کرمان 100 میلیارد تومان بوده و ما توانستیم 107 میلیارد تومان جذب کنیم و امسال نیز 240 میلیارد تومان معادل دو و نیم برابر اعتبارات سال قبل تخصیص یافته است.
روستایی با اشاره به اینکه 10درصد اعتبار به اقشار آسیب پذیر ارائه می شود ،بیان کرد: کمیته امداد در سال گذشته در بین دستگاههای استان کرمان 100 درصد اعتباراتش را جذب کرده است.
بیش از یکصد هزار نفر از جمعیت استان کرمان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.
/7433/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.