محمد رضا علیزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس این تفاهم نامه معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی از آثار موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان تهیه و پیشنهاد مرمتی آثار این موزه را به همراه گروه کارشناسان هنری و مرمتی به استانداری کرمان معرفی می کند که با کمک های استانداری کرمان، کار مرمت این آثار آغاز خواهد شد.
وی تصریح کرد: پس از بازدید معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان در ١٤ اردیبهشت سال جاری و ضرورت بررسی آثار، گروهی از متخصصان و کارشناسان مرمت خردادماه امسال با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، شناسنامه و مشخصات مرمتی آثار موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان را تهیه کردند.
مدیرکل میراث فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: بر اساس گزارش متخصصان و کارشناسان در این طرح یک هزار و پنجاه اثر شامل ۶۴۶ اثر از سهراب سپهری، ۱۷۳ اثر از علی اکبر صنعتی، ۱۵۱ اثر از هنرمندان نوگرای ایران، ۱۹ اثر از هنرمندان خارجی و ۶۱ اثر طراحی و نقاشی و بافته و پته کرمان از آثار هنرمندان نامشخص بررسی شد.
وی تاکید کرد: همچنین بر اساس این تفاهم نامه به منظور تقویت گردشگری هنری کرمان، مقرر شد استانداری کرمان بناهای مورد نظر را به معاونت هنری معرفی کند و معاونت امور هنری پیشنهاد سناریوی مفهومی برای ایجاد خانه موزه های هنرمندان بزرگ و معاصر کرمان را ارایه کند.
علیزاده گفت: نشست های تخصصی با حضور استادان طراز اول هنر ایران درباره اعتلای هنر معاصر کرمان و فرصت های گردشگری هنری این استان از دیگر موارد تفاهم نامه معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری کرمان است.
موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان یکی از زیباترین و بزرگترین موزه های ایران و جنوب شرق کشور است.
بنای این موزه نزدیک به ٨٠ سال پیش توسط مردی نیکوکار به نام حاج اکبر صنعتی زاده به منظور پرورشگاهی برای کودکان یتیم ساخته شد و حدود 40 سال به عنوان پرورشگاه از آن استفاده می شد.
در سال ١٣٥٦ این محل برای نگهداری و نمایش آثار سید علی اکبر هنرمند، نقاش و مجسمه ساز و آثار سایر هنرمندان ایران و جهان به موزه تبدیل شد و هم اکنون حدود یک هزار و 500 اثر نقاشی و مجسمه های هنرمندان بنام ایران و دنیا در آن نگهداری می شود.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.