به گزارش ایرنا ،حامد رهنمایی شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه آثار منتخب تصویرگری دوسالانه براتیسلاوا در موزه هنرهای معاصر کرمان افزود: حدود چهار ماه گذشته با مدیر اجرایی این آثار گفت و گویی برای اکران آن ها در ایران انجام شد.
وی با اشاره به اینکه نخستین دوره نمایش آثار منتخب تصویرگری دوسالانه براتیسلاوا را در سنندج و دومین آن در کرمان برپا شده ، افزود: پیش بینی می شود تا قبل از ماه محرم این نمایشگاه نیز در اهواز برگزار شود.
رهنمایی اضافه کرد: دوره بعدی این مسابقه شامل بخش انتخاب آثار، سمپوزیوم و کارگاه تصویرسازی در سال 2019 برگزار می‌شود که فراخوان آن در حال توزیع است.
وی تصریح کرد: همزمان با برپایی نمایشگاه آثار، کارگاه تصویرگری با حضور نرگس محمدی برنده‌ سیب طلایی بیست و ششمین جایزه‌ تصویرگری براتیسلاوا برای علاقه‌مندان به تصویرگری کتاب کودک و نوجوان و هنرمندان این حوزه برگزار می‌ شود.
رهنمایی با تاکید بر نقش این قبیل نمایشگاهها در رشد فرهنگی جامعه اظهار داشت : برگزاری ایناقدام های فاخر هنری تعامل همه مجموعه های فرهنگی را می طلبد.
به گفته رهنمایی انتشارات کانون پرورش فکری جدیدترین مجموعه ای است که برای کودکان و نوجوان کار نشر را راهبردی می کند و در این حوزه می توان از تصویرگران کرمانی استفاده کرد.
وی با اشاره به نقش تصویرگران کتاب کودک و نوجوان گفت: به همان اندازه که نویسندگان به حوزه ادبیات کودک کمک می کنند تصویرگران هم با کار خود می توانند در این حوزه نقش آفرینی موثری را داشته باشند.
نمایشگاه آثار منتخب تصویرگری دو سالانه براتیسلاوا عصر امروز (چهارشنبه )با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در موزه معاصر صنعتی کرمان گشایش یافت.
در این نمایشگاه 42 اثر از تصویرگران ایرانی و اسلواک که تاکنون موفق به دریافت جایزه این مسابقه شده‌اند ،در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته که از میان این آثار 29 تصویرگری از اسلواک و 13 اثر از ایران است.
دوسالانه‌ تصویرگری براتیسلاوا مهمترین رویداد در زمینه‌ تصویرگری کتاب کودک و نوجوان است که با پشتیبانی یونسکو و همکاری شعبه های ملی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان در کشور اسلواکی برگزار می شود.
استان کرمان بعد از کردستان دومین میزبان این نمایشگاه است که از 24 تا 30 مردادماه جاری در موزه هنرهای معاصر دایر است.
دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا زیر نظر دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) هر دو سال یک بار در شهر براتیسلاوا در کشور اسلواک برگزار می‌شود و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نماینده ایرانی این مسابقه در هر دوره با اعلام فراخوان به ناشران و جمع‌آوری آثار برگزیده تصویرگران ایرانی اقدام به برگزاری نشست داوری با حضور تصویرگران و کارشناسان برگزیده این حوزه می‌کند.
9895/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.