رضا فلاح روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود 50 نفر در قالب تیم های امدادی این نهاد از 12 تا 18 مردادماه جاری بمنظور خدمات رسانی به مناطق محروم و متاثر از خشکسالی، به منطقه ایرانشهر سیستان و بلوچستان در همجواری استان کرمان اعزام شدند.
وی با اشاره به اینکه تیم های امدادی در محور های درمانی و بهداشتی، معیشتی، فرهنگی وآموزشی فعالیت های خود را انجام دادند، افزود: 30 نفر از این تیم ها را پزشکان متخصص و عمومی، پیراپزشک، روانشناسان، اپتومتریست، دندانپزشکان و سایر کادر درمانی تشکیل می دادند که در بخش بمپور (دهستان قاسم آباد) و مرکزی (روستای ابتر) شهرستان ایرانشهر خدمات درمانی و بهداشتی را ارائه کردند.
وی ادامه داد: در این بخش ها 420نفر از خدمات دندانپزشکی ، 70 نفر از خدمات جراحی سرپایی (ختنه)، 80 نفر از خدمات بینایی سنجی و تحویل عینک و 100 نفر از خدمات مشاوره و روان شناسی بهره مند شدند.
فلاح با اشاره به اینکه خدمات دارویی به صورت رایگان در اختیار مردم این منطقه قرار گرفته است گفت: بیش از 2هزار و 500 بسته معیشتی شامل حبوبات ، کنسروجات ، برنج ، روغن،آرد و غیره در بین مردم بخش های مورد نظر هم توزیع شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان از توزیع 850 بسته بهداشتی و البسه بین نیازمندان این مناطق خبرداد و گفت: برگزاری دوره آموزشی امداد و کمک های اولیه برای 35 نفر و اصلاح موی سر و خدمات بهداشتی برای 30 نفر از دیگر خدمات این طرح است.
وی تصریح کرد: برگزاری 6 جنگ شادی برای یکهزار و 300 کودک شهرستان ایرانشهر از دیگر برنامه های اجرا شده است.
فلاح افزود: در این طرح بیش از 75نفر از کارکنان و داوطلبان استان کرمان به همراه 15 دستگاه خودروی سواری ، سه دستگاه آمبولانس ،هشت دستگاه خودروی وانت و سه دستگاه کامیون حضور داشتند.
وی افزود: تحقیقات و آزمایش آب این شهرستان توسط مهندسان آب استان کرمان بررسی می شود و بیماری های سخت درمان این شهرستان به میزان نامحدود شناسایی و برای انجام مابقی امور درمانی به کرمان منتقل می شوند.
مدیرکل جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه پیش از این طی نظر سنجی نیازهای شهرستان ایرانشهر شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: کمک های مردمی استان کرمان نیز توسط صندوق هایی جمع آوری و به مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان اهدا شد.
9895/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.