به گزارش ایرنا، حسین اسحاقی روز شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی جنوب کرمان ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی افزود: کشور امروز در شرایط جنگ نرم قرار دارد از این رو رسانه در این شرایط وظیفه سنگینی بر دوش دارد تا توطئه های دشمن را در زمینه ناامیدی مردم و ناکارآمد جلوه دادن نظام را خنثی کنند.
وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید شعار توجه به حقوق شهروندی را سر فصل کاری خود قرار داد و صدور پروانه نشر، صدور مجوز برای موسسات فرهنگی، صدور پروانه نمایش و فعالیت طیف های مختلف هنرمندان مصداق هایی از این ویژه دولت نسبت به شعار حفظ حقوق شهروندان است.
اسحاقی افزود: دولت تدبیر و امید در راستای حفظ حقوق شهروندی، شفافیت رسانه ای و سالم سازی فضای سایت های خبری و غیرخبری اقدامات خوبی انجام داده و برنامه ریزی کرده است تا ضمن سالم سازی فضای اینترنت به رفع دغدغه مسئولان کشور و بزرگان حوزه و دانشگاه کمک کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه رسانه ها در تنویر افکار عمومی جایگاه خطیری دارند گفت: رسانه ها جایگاه حساس و خطیری در جامعه دارند.
وی اظهار داشت: خانه مطبوعات جنوب استان کرمان یک انجمن صنفی است که با توجه به استقرار ادارات کل و حرکت پرشتاب استقلال منطقه جنوب کرمان راه اندازی شد.
اسحاقی تصریح کرد: رسالت خانه مطبوعات اطلاع رسانی، رسیدگی به مطالبات اهالی رسانه و تحقق مطالبات مردم از مسئولان است.
وی با بیان اینکه 54 رسانه مکتوب و 10 پایگاه خبری در جنوب کرمان فعال است اظهار داشت: تعدد و تکثر رسانه های این منطقه کانون توجه مطبوعات کشور به این منطقه شده که در انتخابات اخیر بازرسان در مقایسه با سایر استان های کشور با توجه به میزان مشارکت بالای اعضای خانه مطبوعات مورد توجه قرار گرفت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ادامه داد: در هفت گنج جنوب کرمان 104 صاحب رسانه و خبرنگار بطور رسمی در خانه مطبوعات ثبت شده و فعال هستند.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان هفت شهرستان را با جمعیت یک میلیون نفر را تحت پوشش دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات جنوب کرمان بمناسبت روز خبرنگار از دفاتر نشریات و خبرگزاری های جنوب کرمان بازدید کرد.
3029/7450
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.