به گزارش ایرنا، حمید ملانوری روز پنجشنبه در دومین نشست گفت و گو و هم اندیشی با اصناف درباره تحولات اقتصادی و وضعیت بازار افزود: اکنون در فضای جنگ اقتصادی قرار داریم و باید شرایط موجود را با تعامل و همفکری بخش های خصوصی و دولتی مدیریت کرده و جامعه را نیز آگاه کنیم.
وی ادامه داد: در بازار و مباحث اقتصادی نیز شاهد رویدادهایی هستیم که شاید بخشی از آنها به مدیریت های دولتی برگردد و دولت در این زمینه اقدامات خوبی را آغاز کرده و بزودی شاهد بهبود وضعیت اقتصادی کشور خواهیم بود.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان به برخوردهای قانونی و قاطع انجام شده با جرائم اقتصادی و برخورد با احتکار کنندگان از سوی دستگاه های انتظامی، قضایی و اطلاعاتی اشاره کرد و افزود: عاقلانه و عالمانه ترین کار برای مدیریت بازار این است که بخش های دولتی و خصوصی با همفکری، همراهی و تعامل، چالش ها، مسائل موانع و مشکلات را بررسی و آنچه در توان دولت است را در قالب دستورالعمل ها و قوانین اجرا و آنچه در دست بخش خصوصی است نیز انجام شود.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان تاکید کرد: در حوزه بازار و وضعیت اقتصادی باید با تعامل، همراهی و همکاری این مسائل را مدیریت کنیم.
ملانوری بر تحقق مدیریت جهادی با توجه به وضیت کنونی جامعه تاکید کرد و ادامه داد: قدرت ابتکار، خلاقیت ها، نوآوری و مدیریت بومی مدیران در شرایط سخت و حساس احساس می شود.
وی با اشاره به کارشکنی های اخیر دشمنان ادامه داد: دشمنان با توجه به سرخوردگی در عرصه های جنگی، دفاعی و نظامی، در حوزه ایجاد جنبه های روانی درباره مسائل مختلف بویژه در حوزه اقتصادی در صدد رسیدن به اهداف خود هستند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با تاکید بر اینکه دشمنان به این نتیجه رسیده اند که براندازی نظام به این آسانی میسر نیست عنوان کرد: توسعه امکانات دفاعی، توسعه نیروهای انسانی در حوزه دفاعی و سایر توانمندی های جمهوری اسلامی ایران موجب ناامیدی دشمنان برای جنگ های نظامی و فیزیکی شده و به همین دلیل دشمنان به اقدامات مایوس کننده روی آورده اند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز گفت: در حال حاضر 15 اتاق اصناف و چهار هزار و 798 رسته صنفی در شمال استان کرمان فعالیت دارد.
مهدی حسینی نژاد افزود: تعداد واحدهای صنفی شمال استان کرمان در حال حاضر 73 هزار و 548 واحد است که بیش از 183 هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.
وی اظهار داشت: بیش از 60 قلم کالای اساسی در حال رصد است و تغییرات قیمتی آنها به صورت روزانه پایش می شود.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان نیز گفت: اقتصاد این منطقه بر پایه کشاورزی است و تولید 4.5 میلیون تن محصولات کشاورزی گویای این مهم است.
محمد مروجی فر بیان کرد: از اول خردادماه امسال تاکنون هفت هزار و 571 بازرسی از واحدهای صنفی جنوب استان کرمان انجام و 534 واحد صنفی متخلف شناسایی شده است.
وی با تاکید بر اینکه رضایتمندی مردم یک اصل اساسی است اظهار داشت: نوسانات قیمتی وجود دارد و ما باید این موضوعات را مدیریت کنیم.
وی به استفاده از ناظران افتخاری نیز اشاره و بیان کرد: در شهرستان های جنوبی به دلیل وسعت زیاد با برخی کمبودها از جمله کمبود نیروی انسانی و کمبود خودرو روبرو هستیم.
15 اتاق اصناف و چهار هزار و 798 رسته صنفی در شمال استان کرمان فعالیت دارد.
تعداد واحدهای صنفی شمال استان کرمان در حال حاضر 73 هزار و 548 واحد است که بیش از 183 هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.