به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی شبانگاه چهارشنبه در نشست صمیمی با خبرنگاران ضمن گرامیداشت 17 مرداد و شهدای خبرنگار افزود: خبرنگاری مسئولیتی بسیار خطیر و بزرگ و کلمه و کلمه آن در جامعه تاثیرگذار است.
وی با بیان اینکه اندیشه های شایسته و اعمال بایسته در جامعه ای که می خواهد پیشرفت کند؛ باید اعمال شود تصریح کرد: مروج اندیشه های شایسته و اعمال بایسته اطلاع رسانی درست و توجه به موقعیت هایی است که در این صحنه توسط خبرنگاران مد نظر قرار می گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه اصحاب رسانه نقش ارزشمندی در جامعه ایفا می کنند خاطرنشان کرد: این حرفه عشق، علاقه، گذشت، ایثار، فهم و درایت بالا می خواهد و افرادی که در این عرصه وارد می شوند؛ انسان های از خود گذشته ای هستند که خود را وقف دیگران کردند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه باید خبرهای درست و واقعی توسط خبرنگاران منتشر و اطلاع رسانی شود گفت: اصحاب رسانه به فهم و زدودن جهل در عرصه های مختلف جامعه کمک می کنند.
وی با اشاره به اینکه انتقاد موجب رشد و ارتقا جایگاه ها در جوامع می شود تصریح کرد: ارتباطدستگاه های اجرایی با رسانه ها باید در قالب ارتباط واقعی باشد نه تشریفاتی.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه وظیفه همه این است فرهنگ جامعه پذیرای حرف های خوب شود که این امر می توانند توسط اصحاب رسانه در جامعه تحقق یابد.
وی افزود: خبرنگار باید شجاعت داشته باشد و به راحتی بتواند مطلب خود را بنویسد و هیچ هراسی نداشته باشد.
امام جمعه کرمان با اشاره اینکه خبرنگاران باید صفت انصاف را در اوصاف خود داشته باشد و به معنی واقعی عادل باشد گفت: افرادی که قدرت و قلم دارند نباید از قدرتشان به گونه ای استفاده کند که از حوزه انصاف خارج شوند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه خبرنگاران قدرت، قلم و بیان صریح دارد تصریح کرد: خوب دانستن مصلحت، صفت سوم خبرنگار است و اگر بخواهد مصالح را خوب بداند باید بصیرت و بینش داشته باشد.
سه خانواده شهدای خبرنگار غلامرضا آتشی گوهری، غلامرضا جعفرپورکرمانی و حاج حسن مصطفوی در آیین نشست نماینده ولی فقیه در استان با خبرنگاران کرمانی تجلیل شدند.
3029/9895
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.