به گزارش ایرنا ، احمد جمالی زاده شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود 100یکصد واحد بستنی فروشی و آّمیوه گیری در سطح این دو شهرستان اظهار کرد: طی سالجاری 400 مورد بازدید و بازرسی از این مراکز انجام شده است.
وی تصریح کرد: به طور میانگین از هر مرکز چهار دوره بازدید به عمل آمده و طی این بازدیدها نمونه برداری از محصول جهت بررسی هرگونه آلودگی انجام گرفته و نکات بهداشتی و ایمنی نیز مورد بررسی قرار گرفته است .
جمالی زاده بیان کرد: صاحبان و متصدیان بستنی فروشی ها تمامی مراحل استاندارد و بهداشت را جهت تهیه بستنی سالم و عاری از هرگونه آلودگی رعایت کنند تا مشتریان دچار مشکل و بیماری نشوند.
وی افزود: رعایت بهداشت فردی توسط کارکنان بستنی فروشی ها اعم از گذراندن دوره بهداشت عمومی، پوشیدن روپوش مناسب، رعایت نظافت مغازه و گندزدایی وسایل و دستگاه بستنی ساز، شست و شو و سالم سازی میوه جات در صورت عرضه مانند هویج، طالبی و موز از جمله نکاتی است که متصدیان بستنی فروشی ها باید رعایت کنند.
جمالی زاده خاطرنشان کرد: از افزودن رنگ، اسانس، طعم دهنده ها و شیرین کننده های شیمیایی غیر مجاز در تهیه بستنی باید خودداری کرد و برای رعایت و کنترل دما در یخچال و فریز دماسنج نصب شود.
جمالی زاده با بیان اینکه باید از ظروف استیل و چینی برای عرضه فالوده استفاده شود ، گفت:ظروف آهن سفید برای این کار مشکل بهداشتی ایجاد خواهد کرد.
100 بستنی فروشی و آبمیوه گیری در انار و رفسنجان وجود دارد.
جمعیت بیش از 37 هزار نفری انار و جمعیت بالغ بر 311 هزار نفری شهرستان رفسنجان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان قرار دارند.
7433/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.