علی‌اکبر سلطانی‌نژاد صبح 17 مردادماه در نشست خبری با محوریت واحدهای بازسازی شده ناشی از حوادث سال‌های 95 و 96، با بیان اینکه در کشور از همه استان ها به لحاظ مقاوم سازی جلوتر هستیم، اظهار کرد: نزدیک 60 درصد واحدهای مسکونی روستای استان کرمان مقاوم هستند.

وی عنوان کرد: در سنوات گذشته اعتبارات 130 هزار واحد از طرح ویژه مقاوم سازی تصویب شده که 110 هزار واحد آن متعلق به نقاط شهری بوده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان بیان کرد: 700 واحد در منطقه کوهساران شهرستان راور در زلزله های سال گذشته دچار آسیب شدند که نیاز به نوسازی داشتند، قابل ذکر است که در سال‌جاری دولت را مجاب کردیم که مقاوم سازی در استان کرمان ضروری‌تر از سایر استان‌های کشور است.

وی با اشاره به سفر ریاست جمهوری و بازدید از مناطق زلزله‌زده تصریح کرد: فراتر از تعهد خود(اتمام نوسازی مناطق زلزله زده تا پایان تیرماه) نوسازی را انجام دادیم.

سلطانی‌نژاد عنوان کرد: از دولت مصوبه مقاوم سازی 15 هزار واحد با اعتبار 680 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت اخذ کردیم که بالغ بر 214 میلیارد تومان آن به حساب مردم واریز شده است.

وی اظهار کرد: تسهیلات 25 میلیون تومانی برای مقاوم سازی واحدهای روستایی و نقاط شهری زیر 25 هزار نفر جمعیت در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان هزینه بازسازی را بیشتر از مقاوم‌سازی دانست و بیان کرد: آوربرداری، سیمان، هزینه پروانه و نقشه به صورت رایگان در اختیار مردم زلزله‌زده قرار گرفت.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 984476
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.