علی حسینی روز چهارشنبه در جریان بازید از خبرگزاری ایرنا بمناسبت روز خبرنگار ضمن گرامیداشت یاد خاطره شهدای خبرنگار از رویکرد اعتدالی و امید آفرینی خبرگزاری جمهوری اسلامی قدردانی کرد و افزود: سازمان تامین اجتماعی نیز هم با نگاه خدمت رسانی بهینه به جامعه هدف که اغلب کارفرمایی و کارگری هستند تلاش دارد تا نیروی کار و تولید نسبت به آینده امیدوار باشد.
به گفته حسینی اجتماع نیاز به آینده دارد که دلگرم کار باشد و این سازمان به عنوان بزرگترین سازمان بیمه ای و اجتماعی کشور بیش از نیمی از جمعیت ایران را تحت پوشش دارد.
**تامین اجتماعی نقش بی بدلیلی در توسعه دارد
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با تاکید براینکه این سازمان تعهدات سنگینی نسبت به ایجاد زیرساخت های توسعه جامعه هدف خود دارد،تصریح کرد: رسانه ها هم نقش مهمی را در انتقال اطلاعات و آرامش به جامعه ایفا می کنند.
حسینی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی نقش بی بدلیلی در توسعه مسائل اقتصادی، اجتماعی،فرهنگی و سیاسی دارد افزود: سازمانی را که نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش خود دارد می تواند همواره مبنای مطالبه گری مردم برای نیازهایشان به این سازمان باشد.
وی ادامه داد: براساس اصل 29 قانون اساسی استفاده از بازنشستگی، فوت، بی سرپرستی، درمان حقی همگانی است و دولت با مشارکت مردم و منابع عمومی موظف است این موارد را برای همه افراد جامعه ایجاد کند.
** ارایه خدمت به یک میلیون و 400 هزار نفر در کرمان
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه بالغ بر یک میلیون و 400 هزار جمعیت استان کرمان زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی هستند ،گفت: 108 خانواده مستمر بگیر در سطح استان کرمان ماهیانه مستمری دریافت می کنند.
*450 هزار بیمه شده اصلی در کرمان وجود دارد
وی با بیان اینکه 43 هزار کارفرما در سطح استان ماهیانه لیست به تامین اجتماعی ارسال می کنند؛ گفت: در استان کرمان بالغ بر308 هزار بیمه شده اجباری وجود دارد که در این کارگاه ها مشغول به فعالیت هستند.
حسینی با اشاره به اینکه 450 هزار بیمه شده اصلی در کرمان وجود دارد ، گفت: 146 هزار بیمه خاص به صورت توافقی با سازمان تامین اجتماعی در زمینه های مختلف از جمله بیمه اختیاری، مشاغل آزاد، قالی بافی، رانندگان و غیره قرارداد دارند.
** انجام 18 نوع خدمات مختلف در تامین اجتماعی
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه علاوه بر درمان در سازمان 18 نوع خدمات دیگر انجام می شود ،خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال های اخیر شرایط بیمه شدن در سازمان تامین اجتماعی آسان شده و بسیاری از موانع و مشکلات در این مسیر برداشته شده است.
**آمار بیمه بیکاری کرمان پایین تر از میانگین کشوری است
وی از وجود 3هزار و 400 بیمه بیکاری در استان کرمان خبرداد و گفت: خوشبختانه استان کرمان نسبت به میانگین کشوری در این زمینه پایین تر است و این نشان دهنده اشتغال پایدار در استان است.
حسینی با اشاره به اینکه تعداد مستمر بگیری سازمان تامین اجتماعی هفت درصد افزایش داشته است تاکید کرد: ماهیانه 6 هزار و 700 میلیارد تومان در سطح کشور بدون اتکا به پول نفت و مالیات از طریق مشارکت کارفرمایان و بیمه شدگان به تامین اجتماعی پرداخت می شود.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه این سازمان تنها سازمان درآمد هزینه ای در کشور است ،تصریح کرد: بسیاری از خدمات به شکل الکترونیکی برای مردم و کارفرمایان در تامین اجتماعی انجام می شود.
وی افزود: بازرسی ها از کارگارههای مشمول بیمه به شکل الکترونیکی انجام می شود و این امر موجب تضییع نشدن حق حقوق بیمه شدگان می شود.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه 43هزار کارفرما در سطح استان ماهیانه لیست به تامین اجتماعی ارسال می کنند ، گفت: حدود 650 میلیارد تومان معوقه کارفرمایان کرمان به تامین اجتماعی است.
حسینی با اشاره به اینکه برگشت این میزان معوقه در سرعت بخشی بهتر و بیشتر خدمات به جامعه هدف موثر است ، خاطرنشان کرد: ابلاغ ها به کارفرمایان به صورت الکترونیکی انجام می شود و این امر موجب می شود تا کارفرمایان از پرونده مطالباتی خود مطلع شوند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان تاکید کرد: اصحاب رسانه می توانند با اطلاع رسانی خدمات پرشمار تامین اجتماعی، مردم را از حق و حقوق خود در این سازمان مطلع کنند و از این طریق به آرامش جامعه و از رفت و آمدهای مردم در شعب تامین اجتماعی کمک کنند.
9895/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.