دادستان عمومی وانقلاب شهرستان سیرجان از صدور حکم قضایی قطعی پرونده‌ اختلاس شهرداری خواجو شهر سیرجان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از صداوسیما، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان گفت: پس از اعلام گزارش اداره‌کل بازرسی استان کرمان در اواخر اسفند سال ۱۳۹۵ مبنی بر اختلاس در شهرداری خواجو شهر سیرجان ، بلافاصله موضوع با قید فوریت در دستور کار سیستم قضایی قرار گرفت.

محسن نیک ورز افزود: پس از انجام تحقیقات اولیه در دادسرای عمومی و انقلاب سیرجان پرونده با صدور کیفر خواست به دادگاه سیرجان ارسال شد و سپس حکم قطعی در دادگاه تجدید نظر استان کرمان صادر و پرونده جهت اجرای حکم به اجرای احکام دادسرای سیرجان ارسال شده است.

وی گفت: شهردار سابق خواجوشهر سیرجان با اختلاس ۴۵۰ میلیون تومان از شهرداری خواجوشهر سیرجان به انفصال دائم از خدمات دولتی و 10 سال حبس تعلیقی و متهم ردیف دوم پرونده از کارمندان شهرداری خواجو شهر بود که مبلغ ۲۵۸ میلیون و ۴۶۵ هزار تومان اختلاس کرده بود که به انفصال دائم از خدمات دولتی و هفت سال حبس تعلیقی محکوم شدند.

 دادستان سیرجان افزود: متهم دیگر پرونده که ۳۹ میلیون تومان اختلاس کرده بود به انفصال دائم از خدمات دولتی و پنج سال حبس تعلیقی محکوم شده اند.

این مقام قضایی گفت: براساس تبصره ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی انتشار حکم محکومیت جرائم اقتصادی که جرم ارتکابی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان باشد در رسانه ملی و یا یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار الزامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.