به گزارش ایرنا، مهدی حسینی نژاد روز پنجشنبه در پنجمین همایش اعطای گواهینامه واحدهای حامی حقوق مصرف کنندگان استان کرمان افزود: بیش از 87 درصد سرمایه گذاری ها در سند و برنامه های قبلی مربوط به دولت بوده اما در برنامه ششم توسعه سرمایه گذاری بر مبنای اعتماد و توجه به بخش خصوصی پایه گذاری شده است.
وی اظهار داشت: کرمان رتبه نخست ظرفیت های معدنی کشور را دارا است زیرا این استان 40درصد GDP حوزه معدن کشور را تامین می کند و ذخایر خدادادی خوبی دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: بیش از 5.8 میلیارد تن ذخایر اثبات شده در حوزه کانی های غیرفلزی در این استان وجود دارد لذا در صورتی که هدف تنها برداشت مواد خام باشد عوارض زیست محیطی و ذخایر میلیون ساله کرمان از بین می رود.
وی افزود: باید ضمن بهره برداری از صنایع و معادن بزرگ از جمله خودرو سازی، مس سرچشمه گل گهر و مجموعه میدکو، از ظرفیت این معادن برای فعال کردن صنایع کوچک استفاده کرد و ارتباط مستقیم این حوزه ها با دیگر حوزه ها برقرار شود.
حسینی نژاد عنوان کرد: برنامه ریزی سازمان صنعت و معدن و تجارت استان کرمان در راستای افزایش ارزش افزوده تولیدات استان کرمان است لذا باید ماحصل این برنامه ریزی در حوزه های خدمات، کاهش قیمت تمام شده و استفاده از ظرفیت برای حفاظت از محیط زیست اتفاق بیفتد.
وی گفت: استان کرمان بزودی قطب فولاد کشور می شود و این مهم با تولید سه میلیون تن شمش و 10 میلیون تن فولاد تا پایان سال 98 در استان کرمان محقق خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: پتانسیل خدادادی با تکمیل زنجیره فولاد، ظرفیت جدیدی در حوزه خدمات و کاهش قیمت تمام شده برای تولیدات استان کرمان ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه 40 پروانه بهره برداری معدنی در استان کرمان اعطا شده است اضافه کرد: این استان یکهزار و 409 واحد صنعتی تولید کننده دارد و 60 هزار واحد صنفی در شمال کرمان این تولیدات را توزیع می کند.
حسینی نژاد گفت: بسیاری از نوسانات در حوزه ارزی و بازار با ایجاد ارتباط با مدیران کشوری مدیریت می شود.
وی افزود: 43 درصد واحدهای تولیدی استان کرمان مشکل فروش در بازار دارند لذا ظرفیت واحدهای بزرگتر می تواند برای مدیریت اشتغال و قیمت تمام شده محصولات استفاده کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: بسیاری از چالش های بزرگ واحدهای تولیدی با برنامه ریزی درون استانی رفع خواهد شد و در کارگروه تنظیم بازار می توان بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی از جمله بی ثباتی قیمت ها را در سطح استان رفع کرد.
وی گفت: حقوق دولتی معادن کرمان باید در زیر ساخت های این استان هزینه شود و تاکنون پنج صدم درصد از 15 درصد این مقدار در این استان جذب شده لذا قیمت تمام شده را افزایش داده و مصرف کنندگان زیان می بیند.
حسینی نژاد افزود: واحدهای منتخب حمایت از کالاهای ایرانی سربازان حوزه جنگ اقتصادی این روزهای کشور هستند زیرا با وجود مشکلات، برای توسعه کشور تلاش می کنند.
همایش اعطای گواهینامه واحدهای حامی حقوق مصرف کنندگان استان کرمان روز پنجشنبه با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی در محل سالن همایش های شرکت معادن زغال سنگ برگزار شد.
همچنین در این آیین از واحدهای تولیدی منتخب حمایت از کالاهای ایرانی تقدیر شد.
نهم اسفند روز ملی حمایت از حقوق مصرف کننده نام گذاری شده است.
3029/7420
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.