به گزارش ایرنا، محمد بخارایی روز چهارشنبه در همایش ارتقای فرهنگ ترافیک استان کرمان افزود: حمل و نقل ،بستر توسعه اقتصادی کشورها محسوب می شود لذا ایمنی مهمترین شاخص حمل و نقل و نیازمند توجه است.
وی با بیان اینکه سوانح رانندگی از چالش های جامعه امروزی است اظهار داشت: سال گذشته ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر در ایران به دلیل تصادفات جاده ای کشته و ۳۳۰ هزار نفر مجروح و یا معلول شدند.
رییس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راههای کشور افزود: ۱.۷۰ درصد از تلفات جاده ای کشور مربوط به استان کرمان است لذا باید توجه ویژه ای در مباحث مدیریتی و مردمی به این آمار داشته باشیم و برای کاهش آن اقدام کنیم.
وی تصریح کرد: تمام افراد باید ضمن فراگیری آموزش ها، سفیری برای ارتقای فرهنگ ترافیکی و ایمنی در جامعه باشند و همچنین به مدیریت ایمنی بصورت جدی پرداخته شود.
رییس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راههای کشور تاکید کرد: باید منطقه نمونه ترافیکی در استان کرمان ایجاد شود و نباید هیچ فردی رانندگی ناایمن داشته باشد لذا با مدیریت و برنامه ریزی می توان برنامه هایی در این زمینه تنظیم کرد.
وی گفت: رانندگان حرفه ای حدود 2 میلیون نفر و رانندگان گواهینامه دار 20 میلیون نفر از جمعیت کشور را تشکیل می دهند.
بخارایی با بیان اینکه باید از ظرفیت روحانیون و تریبون های مذهبی برای این هدف استفاده شود افزود: استفاده از حضور بانوان برای ایمنی راه ها بدلیل نقش این قشر در فرهنگ اجتماعی بسیار موثر است.
وی عنوان کرد: سرمایه گذاری روی دانش آموزان برای ارتقای فرهنگ ترافیکی بدلیل ساختن آینده کشور بسیار تاثیر گذار و سرمایه گذاری آموزشی و فرهنگی روی کودکان زودبازده است.
رییس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه های کشور گفت: با برگزاری تریبون آزاد، مشارکت مردم و اردوها می توان فرهنگ ترافیکی و ایمنی راه ها را ارتقا داد.
وی افزود: تشکیل سازمان های مردم نهاد برای انجام فعالیت های زیربنایی در راستای ارتقای فرهنگ ترافیکی و ایمنی راه ها توصیه می شود و امیدواریم در استان کرمان به این مباحث توجه ویژه شود تا حمل و نقل بدون حادثه را در استان تجربه کنیم.
همایش ارتقای فرهنگ ترافیک استان کرمان روز چهارشنبه با حضور رئیس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه ها و مدیران دستگاه های اجرای، دانشگاه علوم پزشکی ، پلیس و رانندگان در محل تالار برق شهر کرمان برگزار شد.
همچنین در این آیین از رانندگان برتر حوزه حمل و نقل و ترافیک و افراد فعال در فرهنگ سازی به منظور کاهش تصادفات قدردانی شد.
3029/7420/1630
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.