سیدمصطفی آیت اللهی موسوی صبح ۱۰ مردادماه در همایش ارتقاء فرهنگ ترافیک استان کرمان اظهار کرد: استان کرمان با ۱۸۳ هزار کیلومتر مربع وسعت، ۶۶۱۳ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۷۰۰۵ کیلومتر راه روستایی آسفالته دارد که رتبه سوم کشور را در طول راه ها داراست.

وی افزود: با توجه به این وسعت مسیرها، اما در امکانات کنترلی، آرامش مسافران و رانندگان و پاسگاه های پلیس راه وضعیت خوبی نداریم.

موسوی تصریح کرد: استان کرمان سال گذشته رتبه دوم را در تلفات جاده ای کشور داشت و در ۳۱۲۲ تصادف برون شهری استان، ۸۶۰ مورد منجر به فوت شده است.

وی با اشاره به تلاش برای کاهش تلفات جاده ای بیان کرد: ۱۹ جلسه کمیسیون ایمنی را در سال گذشته برگزار کردیم، ضمن اینکه بخشی از کار به عهده دستگاه های ذیربط حمل و نقل است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمان گفت: آمار بالایی از تصادفات ناشی از واژگونی و مربوط به خواب آلودگی رانندگان است.

وی با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده در راستای کاهش تلفات جاده ای در استان کرمان افزود: برگزاری همایش ارتقاء فرهنگ ترافیک از جمله این برنامه هاست.

موسوی در ادامه بیان کرد: استراحت قبل از آغاز سفر اهمیت زیادی دارد به ویژه برای رانندگان حمل و نقل عمومی و باید رانندگان هر زمان که نیاز به استراحت داشتند، حتما استراحت کنند و قبل از سفر خودرو بررسی شود تا مشکلی نداشته باشد و مهم ترین نکته رعایت قوانین و مقررات در سفر است.

این همایش توسط جهاد دانشگاهی استان کرمان در محل تالار برق شهر کرمان برگزار شد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 979182
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.