به گزارش ایرنا، جعفر رودری روز چهارشنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد رئیس جمهوری افزود: استان کرمان اقدامات خود در راستای اقتصاد مقاومتی را ازسال 93 و با اجرای ایده شهر نمونه اقتصاد مقاومتی آغاز کرده است.
وی با اشاره به اینکه در سال 95 در راستای اقتصاد مقاومتی 429 پروژه در استان کرمان تعریف شد، ادامه داد: در سال 96 نیز 445 طرح اجرایی و توسعه مشارکت معین های اقتصادی نیز دنبال شد که بر این اساس در حال حاضر 25 معین اقتصادی در استان کرمان فعالیت می کنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه تاکنون 109 جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان کرمان تشکیل شده است، گفت: 27 پروژه اولویت دار در راستای اقتصاد مقاومتی در کشور تعریف شده که به منظوراجرای این پروژه ها 12 برنامه اجرایی نیز تدوین شده است.
رودری گفت: محدودیت منابع مالی، اقتصاد مبتنی بر خام فروشی و تولید مواد اولیه و متکی بر بخش های کشاورزی و معدن، پائین بودن بهره وری نیروی انسانی، کمبود منابع آبی، مشکلات اجتماعی و عدم تعادل های منطقه ای از مشکلات استان کرمان در مسیر توسعه است.
وی اظهارداشت: در چشم انداز توسعه ای استان کرمان در راستای اقتصاد مقاومتی، دستیابی به رشد اقتصادی 8.5 درصدی، رسیدن به اقتصاد دانش بنیان، تکمیل زنجیره ارزش و فرآوری مواد اولیه، افزایش سهم اقتصاد استان از اقتصاد کشور، افزایش رقابت پذیری و انعطاف پذیری اقتصاد و ایجاد اشتغال سالانه به میزان 36 هزار نفر پیش بینی شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان بیان کرد: از یک هزار و 409 واحد صنعتی دارای پروانه در استان کرمان، 25 درصد غیر فعال و 36 درصد نیمه فعال هستند که باید تدابیر لازم برای حل مشکلات آنها اندیشیده شود.
رودری گفت: بیش از 40 درصد جمعیت استان کرمان در مناطق روستایی هستند که لازم است در این حوزه نیز برنامه ریزی های لازم انجام گیرد که در این زمینه سال گذشته359 روستا و در سال جاری 462 روستا مطالعه شده و می شود.
وی با اشاره به اینکه سهم استان کرمان از بافت ها فرسوده از میانگین کشوری بالاتر است، افزود: در سال جاری 115 طرح باید به بخش خصوصی واگذار شود که تاکنون 170 طرح شناسایی شده تا در این برنامه، دستگاه های اجرایی نسبت به اجرای فرایند واگذاری اقدام کنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان عنوان کرد: مدیریت کشت بر پایه بازار، ارتقای بهره وری ومدیریت سبز، حمایت از کالای ایرانی، رفع فقر مطلق، گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی از مواردی است که در استان کرمان به صورت جدی و با برنامه دنبال می شود.
تاکنون یکصد و 9 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استان کرمان برگزار شده است.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.