به گزارش ایرنا، یدالله موحد شامگاه یکشنبه در نشست تکریم و معارفه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان افزود: قاچاق یک جرم اقتصادی است و بهترین و موثرترین مجازات در حق این مجرمان، مجازات های مالی و ضربه زدن به بنیان های مالی قاچاقچیان مواد مخدر است.
وی بیان کرد: پولشویی قاچاق مواد مخدر نیز از سوی بانک ها رصد می شود و باید ضربات جدی تری به بنیان های اقتصادی و مالی قاچاقچیان زده شود.
موحد تاکید کرد: بارها تاکید کرده ایم که مبارزه با مواد مخدر نباید مواد محور باشد بلکه باید قاچاقچی محور بوده و با کسانی برخورد شود که سرباند و مسئولان اتاق فکرهای قاچاق مواد مخدر هستند.
وی با اشاره به اینکه در حوزه مبارزه با مصرف مواد مخدر نیز باید بیشتر برنامه ریزی و کار شود، گفت: احداث مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم حوزه مواد مخدر و بازداشتگاه های مورد نیاز باید در استان کرمان مورد توجه قرار گیرد.
موحد با اشاره به اینکه تکمیل و استفاده از اردوگاه کبوترخان نیز ضروری است، اظهارداشت: سالانه قریب 10 هزار متهم مواد مخدر وارد زندان می شوند و در حال حاضر 65 درصد زندانیان استان کرمان محکومان مواد مخدر هستند و متهمان این پرونده ها ماندگاری بالایی در زندان ها دارند.
وی ضمن تاکید بر این مطلب که مرکز ماده 16 مردان پاسخگوی نیاز استان کرمان نیست، گفت: لازم است که هزینه های مالی آن تامین شده واین مرکز در شهرستان های سیرجان، جیرفت و بم نیز راه اندازی شود و اردوگاه ماده 16 زنان نیز راه اندازی شده و امکانات آن نیز متناسب با نیازها تامین شود.
رئیس کل دادگستری استان کرمان از زحمات 38 ساله سردار چناریان در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیر کرد و ادامه داد: مبارزه با مواد مخدر در هر سنگری که انجام شود، در حقیقت خدمت به بشریت است.
موحد اظهارداشت: استان کرمان به لحاظ موقعیت جغرافیایی خود، پس از انقلاب اسلامی در مبارزه با مواد مخدر نقش ویژه ای را ایفا کرده است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 142 تن انواع مواد مخدر در استان کرمان کشف شده است، اظهارداشت: این کشفیات و مبارزه های انجام شده برای استان هزینه داشته و توان زیادی از نیروهای دست اندرکار را مشغول کرده است و در حقیقت نشان از تلاش نیروهای مبارزه کننده دارد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان قوه عاقله مبارزه با مواد مخدر در کشور است توجه لازم و متناسب با مجاهدت های مبارزه ای، درمانی و پیشگیری را با استان کرمان نداشته است.
وی با اشاره به اینکه استان کرمان 576 شهید و یک هزار و 114 جانباز را در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است، گفت: این استان را باید بهتر از گذشته دیده و به شکلی حمایت شود که بتواند به دلیل همجواری با استان های هم مرز با افغانستان مبارزه جدی تری داشته باشد.
موحد عنوان کرد: پدیده قاچاق مواد مخدر آسیب های جدی در حوزه های امنیتی، اجتماعی و سایر حوزه ها دارد و لازم است توجه جدی به این حوزه در استان کرمان انجام شود.
دبیر سابق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان نیز گفت: این شورا در سه سال اخیر جزو شوراهای برتر کشوری بوده است.
سردار حسین چناریان افزود: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان در سال های اخیر تلاش کرده اقدامات مقابله ای، فرهنگی و پیشگیری، درمانی و اجتماعی کردن را به صورت همزمان دنبال کند.
وی اظهارداشت: مبارزه با مواد مخدر در استان کرمان به شکلی هدفمند و متوازن دنبال شده است و تمامی حوزه های دست اندرکار در این حوزه، دغدغه مند کار فعال هستند.
سردار چناریان گفت :سیاست های مبارزه با مواد مخدر را در حد اعلای توان خود و با همکاری سازمان های همکار انجام داده ایم و این امانت را امروز به دبیر جدید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر می سپاریم.
دبیر جدید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان نیز با بیان این مطلب که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مبارزه با مواد مخدر تاکید جدی دارند گفت : اقدام مناسب در خصوص مبارزه با مواد مخدر، راهکاری جز اجتماعی کردن آن نیست.
محمدرضا انارکی محمدی افزود: نگاه تک بعدی بر مبارزه با مواد مخدر اثربخش نبوده و تنها راهکار اصلی تعامل همراه با عزم و اراده جهانی است.
وی بر استفاده از روش های نوین و خلاقانه برای مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.