رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان، آمار بالای تلفات جاده ای در استان کرمان را نگران کننده عنوان کرد و با ارائه آمار به تشریح دلایل اصلی بروز این حوادث پرداخت.

به گزارش ایلنا، محمد صابری با اعلام این خبر افزود: متأسفانه در سال 96 تعداد 1099 نفر بدلیل حوادث ترافیکی و سوانح رانندگی در استان کرمان جان باختند که 876 نفر یعنی 80 درصد از جانباختگان مردان هستند و 223 نفر از این آمار مربوط به زنان است.

وی اظهار داشت: آنالیز داده های سوانح رانندگی در سطح استان نشان می دهد که تلفات ناشی از حوادث ترافیکی در راه های فرعی جنوب استان در مقایسه با نواحی شمالی استان از فراوانی بالاتری برخوردارند و بیشترین آمار تلفات راه‌های شمال استان مربوط به محورهای اصلی است. ضمن اینکه در محورهای روستایی استان 99 نفر جان خود را از دست داده اند.

صابری گفت: بر اساس تحلیل داده های آماری شدت جراحت در محورهای جنوب استان بیشتر از شمال استان است و مصدومین حوادث رانندگی در جنوب اغلب منجر به اعزام به مراکز درمانی می شوند ولی تعداد مصدومینی که در محورهای شمال استان بصورت سرپایی درمان می شوند، بیشتر است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان با اشاره به محورهای پرتلفات استان بیان داشت: طبق آمار سال گذشته، محورهای رودبار- زهکلوت با 27 نفر تلفات، کرمان – بم با 52 نفر، باغین – انار با 32 نفر، جیرفت -  کهنوج با 35 نفر، کرمان – بافت با 22 نفر، جیرفت – کهنوج با 35 نفر و شهربابک – انار با 17 نفر بیشترین آمار تلفات جاده ای را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به تعداد 54567 نفر مصدوم حوادث جاده ای سطح استان افزود: از مجموع ۱۰۹۹ نفر فوتی مربوط به حوادث ترافیکی 406 نفر از تلفات جاده ای استان معادل 37 درصد این آمار بدلیل واژگونی خودرو اتفاق افتاده است  که مهمترین دلیل این واژگونی ها سرعت زیاد، عدم توجه به جلو و خواب آلودگی بوده است.

فرمانده پلیس راه استان کرمان نیز ضمن تأیید آمار مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی، با نگاهی مقایسه ای بین آمار تلفات جاده ای چهار ماه ابتدایی سال 96 و 97 گفت: در چهار ماه ابتدایی سال گذشته تعداد 181 نفر در محورهای شمال استان داشتیم که آمار امسال با 3 درصد افزایش به 186 نفر رسیده است و در محورهای جنوب استان نیز با 11 درصد افزایش، از 80 نفر به 89 نفر تلفات انسانی افزایش یافته است.

سرهنگ یوسف نجفی با اشاره به محورهای پرتلفات استان در چهارماه نخست امسال افزود: محور کرمان – بم با 10 فوتی، باغین – رفسنجان با 8 فوتی، انار -  رفسنجان با 8 فوتی، سیرجان  - بافت با 7 فوتی، راور – دیهوک با 8 نفر فوتی بیشترین آمار تلفات انسانی را داشتند که در مسیرهای فرعی نیز آمار محورهای سیریز در زرند، وکیل آباد در ارزوئیه، عباس آباد در ریگان و دولت آباد بم بیشترین تعداد تلفات را به خود اختصاص داده است.

در این میان پیگیری های ایلنا در کرمان نشان از عزم جدی مسئولان عالی استان برای کاهش تصادفات جاده‌ای و فرهنگ سازی رانندگی صحیح دارد. کما اینکه معاونت فنی و امور عمران استانداری کرمان با تشکیل کمیته کاهش سوانح جاده ای و ایمنی جاده ها، قصد دارد برای کاهش آمار تلفات اقداماتی انجام بدهد.

با این حال، بار مسئولیت اصلی بر دوش مردم و سرنشینان ارابه های آهنینی است که می توانند با رعایت اصول ایمنی به کاهش تلفات جاده ای در استان کمک کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.