هر چند در بار معنایی خبر خوش ،هیچ مداقه و جای بحثی نیست اما در عالم رسانه ای خبرهای خوش، ذائقه پسندی خاص خود را دارد و در حقیقت می توان گفت که در بسترهای زمانی مختلف خبرهای خوش هم از رنگ و بوی زمانی متاثر می شود.
با این مقدمه که بطور قطع موافقان و مخالفانی خواهد داشت و با اعتقاد بر اینکه املای نانوشته غلط ندارد ،می خواستم به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ رسانه ای کشور معتقدم در شرایط کنونی برداشت مخاطبان جامعه ایرانی ما هم از نوع خبر خوش متفاوت تر از گذشته شده است .
به عنوان مثال اگر طی یک دهه گذشته ساختن یک پل بمنظور تسهیل و روانی رفت و آمد فلان دانش آموزان یک روستای دور افتاده کشور آن هم در زمستانهای رنگ رویا گرفته سالهای دور، یک خبر خوش و یک مژدگانی ارزشمند بود و با این باور که نفس کار نیکی چون ساخت پل و یا مدرسه و درمانگاه جایگاه ویژه خود را در دل انسان های رنج کشیده و فهیم دارد اما اتفاقات ناگوار و زنجیره رخ داده شده در جامعه امروز ما ، انتظارات مردم و حتی آن ساکن روستای دور افتاده ،خیلی بالاتر از این خدمات خود را نشان می دهد.
سیل انجام کارهای بدون برنامه و ناشی از آزمون و خطای برخی مدیران جامعه ما به عنوان صحنه گردانان و منابع محل رجوع مردم طی چند دهه گذشته کار را به جایی کشانده که اکسیر رویایی اخلاق و اعتماد بمنزله پاشنه آشیل سرمایه اجتماعی رنگ باخته و روز به روز هم بر دامنه آن افزوده می شود.
بنا بر مثل قدیمی که می گوید ' ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است 'هنوز هم برای جبران نارسایی ها و اشتباهات خیلی دیر نشده و می توان با عمل به شعارهای از پیش داده شده ،زنگنارهای بی اعتمادی را از سیمای جامعه زدود و به عنوان یک خبر خوش ، روح و روان مردم را صیقل دوباره داد و در حقیقت با شفافیت در پاسخگویی آب هدر رفته بی اعتمادی را به جوی اعتماد پذیری بازگرداند.
نتیجه اینکه مردم این روزها خبر خوش را در برخورد قانونی و حساب شده با افراد و یا مکان هایی برخوردار از حاشیه های امن می دانند که اینگونه بی محابا عرصه اقتصادی و معیشتی را بر آنان تنگ کرده اند.
**مدیر ایرنا استان کرمان
5054/ 1630/1042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.