به گزارش ایرنا، سیدمهران عالم زاده روز چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه فضاهای فرهنگی، ورزشی و تفریحی این شهر درحال توسعه است ،گفت: اکنون توسعه متوازن در حوزه ساخت این فضاها آغاز شده است که باید ضمن بررسی در پراکنش این فضاها، توازن در چهار منطقه شهری ایجاد شود.
وی اظهار داشت: نوع نگاه این دستگاه به فضاهای شهری متفاوت از عملکرد گذشته است و اینک از عرصه فضاهایی شهری برای تعاملات اجتماعی نیز استفاده می شود.
شهردار افزود: میدان توحید و شورا را به سمت تعاملات اجتماعی در حوزه پیاده راه شدن و میدان شهدا برای مباحث ترافیکی در حال کارشناسی است و با مصوب شورای اسلامی در دستور کار قرار می گیرد.
عالم زاده با بیان اینکه برخی از معابر عمومی شهر کرمان در روزهایی از سال به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی اختصاص می یابد، تصریح کرد: شهرداری کرمان به دنبال استفاده از ظرفیت سایر دستگاه ها در حوزه تعاملات فرهنگی و اجتماعی است.
وی گفت: آثار هنری با کارکرد اجتماعی و فرهنگی تولید شده توسط هنرمندان استانی و کشوری در فضاهای شهری استفاده می شود .
عالم زاده اضافه کرد: اخبار تمامی پروژه ها باید به منظر دید عموم مردم برسد و کمبودها در شرایط سخت اقتصادی فعلی، شهرداری کرمان را به خلاقیت بیشتر و تحرک واداشته زیرا در این شرایط توسعه رخ می دهد.
وی بیان کرد: پارک گردشگری کرمان در سال جاری کلنگ زنی می شود و اکنون اعتبار 10 میلیارد تومانی این طرح تامین شده است و کارکرد و فضای متفاوتی برای اجتماع گسترده در این پارک تعریف شده است.
عالم زاده گفت: پارک گردشگری کاربری متفاوتی با سایر پارک ها و جاذبه های گردشگری ازجمله هتل، وسایل بازی و پیست ورزشی دارد و فضایی برای سرمایه گذاران فراهم می کند.
وی افزود: احداث پارک گردشگری در شهر کرمان در مرحله برنامه ریزی قرار دارد و اقدامی متفاوت در جنوب شرق کشور خواهد بود.
شهردار کرمان عنوان کرد: مرمت خانه شهر در بودجه شهرداری کرمان مصوب شده است و بزودی احیا می شود.
وی گفت: همچنین رایزنی هایی با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان برای تعاملات اقتصادی و فرهنگی انجام شده است.
عالم زاده افزود: کارخانه های شهرداری کرمان برای تامین مصارف این دستگاه فعال شده و اینک اعتبار کارخانه جدول زنی مدرن تر با طول عمر بیشتر تخصیص یافته است.
وی ابراز کرد: دولت پویایی تقدیم اختیارات به مدیریت واحد شهری را ندارد لذا باید کارگروه هایی در حوزه شهری ایجاد شود که مدیریتی هماهنگ داشته باشند زیرا این امر نقش دستگاه ها را در خدمات رسانی پررنگ تر می کند.
** تشکل ها از تمامی ظرفیت شهرداری استفاده کنند
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار کرمان هم در این نشست گفت: سازمان های مردم نهاد در حوزه های شهروندی و آسیب های اجتماعی ازجمله کاهش تکدی گردی و خشونت های خیابانی می توانند از تمامی ظرفیت این دستگاه استفاده کنند.
محمدعلی جوشایی افزود: فضایی فراهم شده که تمامی امکانات این معاونت در اختیار سمن های فعال در حوزه شهروندی و آسیب های اجتماعی قرار داده شود زیرا کارها باید به دست مردم سپرده شود.
وی اظهار داشت: در این زمینه دفتر مطالعات پژوهش و آموزش های شهروندی به عنوان نخستین اقدام در دفتر معاونت فرهنگی و اجتماعی ایجاد شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار کرمان گفت: بافت تاریخی شهر باید در اختیار مردم کرمان قرار گیرد و حضور اتباع خارجی در برخی محلات مشکلاتی را ایجاد کرده است.
وی افزود: بزودی شوراهای محلات در شهر کرمان تشکیل می شود و شهردارانی برای 60 محله در کرمان تعیین می شوند.
جوشایی با بیان اینکه به مدت پنج سال شوراهای محلات در کرمان تشکیل نشده است تصریح کرد: این شوراها ضریب نفوذ شهرداری در این شهر هستند و برنامه های اجتماعی و زیرساختی در این شوراها دنبال می شود.
وی گفت: تعامل شهرداری با جامعه مطبوعاتی و هنرمندان در برنامه این معاونت است و با سیاست درهای باز و بدون شعار، پاسخگوی مسئولیت خود هستیم.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.