به گزارش ایرنا، احمد اسکندری نسب روز دوشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کرمان افزود: بیکاری تحصیلکردها به مشکل فراگیری در جامعه تبدیل شده که برای کاهش از دامنه این معضل باید سازو کاری فراهم کرد که هر دانش آموز حداقل یک فعالیت و مهارتی را در دوران تحصیل خود فرا بگیرد.
وی با بیان اینکه سهم استان کرمان در شاخه های کار دانش و فنی حرفه ای از میانگین کشوری بالاتر است، اظهار داشت: آموزش و پرورش در صدد ارائه آموزش های کاربردی و دوری از حافظه محوری است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: یقین داریم رسانه ها می توانند به عنوان بازوان توانمند و چشم و چراغ جامعه واقعیت ها را بیان و بمنظورز فرهنگسازی در این حوزه نیز در خدمت مردم و دستگاه های اجرایی باشند.
وی آموزش و پرورش را جایگاه تربیت نیروی انسانی و تعلیم و تربیت دانست و گفت: آموزش و پرورش دستگاهی عظیم از نظر وجود نیروی انسانی، فضا و تجهیزات است و استعدادهای نهفته را شکوفا و به یقین و اعتماد تبدیل می کند.
اسکندری نسب افزود: بخش عظیمی از جامعه به طور مستقیم و غیر مستقیم با آموزش و پرورش ارتباط دارد و در طول سالیان متمادی معلمان مورد اعتماد مردم و جامعه هستند.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش تنها نهادی است که در دورترین نقاط استان نیز مدرسه و معلم دارد،ادامه داد: معلم عنصر اصلی در آموزش و پرورش است و اگر دغدغه معلم کاسته شود می توان به هدف مطلوب رسید.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: وجود برخی آسیب ها ممکن است به دلیل انجام نشدن برخی دغدغه ها در آموزش و پرورش باشد لذا باید به این مهم توجه ویژه شود.
وی تاکید کرد: تمام دستگاه ها، مردم، مسئولان و افراد تاثیرگذار جامعه باید در راستای تعالی آموزش و پرورش گام بردارند.
اسکندری نسب افزود: 600 هزار دانش آموز در استان کرمان در حال تحصیل هستند و رویکرد آموزش و پرورش به روز و همگام بودن معلمان با فرایند یاگیری و تبدیل حافظه محوری به یادگیری است.
وی به پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان نیز اشاره کرد و گفت: این مهم دغدغه آموزش و پرورش است لذا باید فراتر از فعالیت های درسی مدرسه به سراغ دانش آموزان برای پر کردن اوقات فراغت رفت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به اجرای برنامه های فرهنگی و دینی در آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: توجه و توسعه مراکز و هسته های مشاوره مد نظر است و در بیشتر شهرستانها کانون های مشاوره ای راه اندازی می شود.
وی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم موفق شویم باید پیوند محکمی بین خانه و مدرسه ایجاد کنیم ، اظهار داشت : حرکت های خوبی در آموزش و پرورش انجام شده و والدین نیز بسیار خوب این فعالیت ها را همراهی کرده اند.
اسکندری نسب گفت: آموزش و پرورش کرمان در بیشتر مراکز شهرستانها به لحاظ برخورداری از فضای آموزشی مناسب مشکل دارد و سرانه فضای آموزشی موجود در این استان از سرانه کشوری پایین تر است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به وجود مدرسه در مناطق سخت گذر عشایری اشاره کرد و گفت: هیچ دانش آموزی در کرمان بازمانده از تحصیل نیست.
اسکندری نسب بیان کرد: در صددیم با مشارکت مردم، مسئولان و خیران در زمینه رفع کمبود و نیازهای آموزش و پرورش حرکت کنیم و تاکید شده معلمان علم خود را به روز کنند و طرح توانمندی و بروز کردن فرهنگیان در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: اگر شأن و جایگاه معیشت و منزلت معلم در دستور کار همه باشد می توان کشوری توسعه یافته داشته باشیم چرا که نقش معلم در توسعه جوامع بی بدیل است.
وی گفت: سالانه حدود چهار هزار نفر رشد دانش آموزی در شهر کرمان وجود دارد که رسانه ها برای مهیا کدرن زیرساختهای لازم می تواند در جذب خیرین به این سازمان نقش موثری داشته باشند .
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.