به گزارش ایرنا، محمدجواد فدایی روز یکشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان افزود: آمارهای متفاوتی در سامانه رصد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرکز آمار و تامین اجتماعی برای میزان ایجاد اشتغال ارائه شده که باید این آمار را اصلاح و یکسان سازی کرد تا بتوان در راستای اشتغالزایی برنامه ریزی و فعالیت کرد.
وی اظهار داشت: دیدگاه مدیران دستگاه ها نیز برای ایجاد شغل متفاوت است، و آمار اشتغالزایی نباید دلیلی برای رفع مسئولیت باشد لذا تلاش مسئولان در زمینه اشتغال و سرمایه گزاری باید روز به روز افزون تر شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز در این نشست گفت: سال قبل تعهد ایجاد شغل توسط دستگا‌ه های اجرایی استان کرمان به میزان 34 هزار و 493 شغل بود که بیش از 39 هزار شغل جدید فراهم و در سامانه رصد ثبت شد.
رضا اسماعیلی افزود: امسال نیز 35 هزار و 330 شغل در استان کرمان تعهد شده که بخش زیادی از این تعهد تاکنون محقق نشده است.
وی تصریح کرد: این اداره کل سال گذشته برنامه دوسالانه اشتغال استان کرمان را تهیه کرده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: دستگاه های اجرایی در شهرستان کرمان طی سال جاری بیش از 6 هزار شغل جدید تعهد کردند که تاکنون تنها 277 شغل ایجاد شده است ، باید با تلاش مضاعف و طرح های جدید افزایش یابد.
سامانه رصد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ارائه آمار اشتغال توسط دستگاه های دولتی و بخش خصوصی ایجاد شده است و دستگاه ها افراد استخدامی را در این سامانه ثبت می کنند.
کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان ظهر یکشنبه با حضور سرپرست استانداری، مدیران دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی این استان در سالن پیامبر اعظم برگزار شد و مدیران دستگاه ها به ارائه راهکار در زمینه اشتغالزایی پایدار و اقدامات انجام شده به بحث و تبادل نظر پرداختند.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.